English

راه اندازی خانه گفتگو پیرامون انتخابات در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای انتخابات در نظر گرفته شده است از این جنس گفتگو‌ها در تمام برنامه‌ها خواهیم داشت.د.

راه اندازی خانه گفتگو پیرامون انتخابات در دانشگاه تهران
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، مهدی شهبازی در اعلام برنامه‌های نخستین جشنواره فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی مدت ها در دانشگاه تهران بحث بود و در زمینه های آموزشی، پژوهشی و بین الملل الگوهای ویژه ای را در نظر گرفته ایم؛ اما در حوزه فرهنگی اینگونه نیست و برای حل مشکل این جشنواره را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: همکاری اثربخش آموزشی، پژوهشی، بین المللی و مشاوره ای استادان در بخش فرهنگی و همچنین حضور ۱۰۰ درصدی آنها در خوابگاه ها، مراکز مشاوره جهت تحکیم خانواده و حمایت از قانون جوانی جمعیت بسیار مهم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: به علت اینکه در آیین نامه ها و شرایط امتیازدهی استادان کمتر به سمت کانون های دینی، فرهنگی و هنری حرکت می کردند، تصمیم گرفتیم این مباحث را در دستور کار قرار دهیم.

شهبازی با بیان اینکه علم برای علم با وجود اینکه ارزش ویژه ای برای جامعه دانشگاهی دارد، اما مورد نیاز جامعه نیست، گفت: تلاش کرده ایم تا علم را برای حل نیاز جامعه سرلوحه کار خود قرار دهیم. کلید واژه گفتمان سازی و امثال آن مورد توجه دانشگاه تهران قرار گرفته است؛ چرا که این موضوع هم با هوشیاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت به تصویب نهایی این شورا رسیده است و باید اجرایی شود.

شهبازی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نشریه دانشجویی در تخصص های مختلف در دانشگاه تهران فعال هستند، تاکید کرد: فقر اقتصادی امروزه بزرگترین مشکل جامعه است، با تغییر در دروس دانشجویان و در نظر گرفتن یادگیری تجربی تلاش کرده ایم دانشجویان با فعالیت در صنعت و پارک های علم و فناوری مهارت خود را ارتقا دهند تا با افزایش اعتماد به نفس و انگیزه مشکل اشتغال را حل کنیم. دانشگاه تهران به کلان پروژه هایی مانند آلودگی هوا، هوافضا، محیط زیست، آب که نیازمند تمدن کشور است ورود کرده و خبرهای خوبی به زودی در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

 به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اثرگذاری استادان یک معیار ضروری برای ارزیابی پرونده ها و آیین نامه هاست؛ بنابراین برایمان مهم است که اعضای هیات علمی در حوزه های مختلف بتوانند جایگاه تخصصی خود را داشته باشند و به زودی اردوهای جهادی را فعال می کنیم تا این موارد به صورت جدی دنبال شود.

وی  تصریح کرد:برنامه‌های ویژه‌ای  برای انتخابات در نظر گرفته شده است از این جنس گفتگو‌ها در تمام برنامه‌ها خواهیم داشت.

شهبازی ادامه داد: دو خانه گفتگو با موضوع انتخابات با حضور اقشار و احزاب سیاسی در دو هفته آینده  و خانه گفتگوی علوم انسانی را هم خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه