English

هیات عمومی دیوان عدالت اداری؛

نامه سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ترمیم حقوق بازنشستگان باطل شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از نامه رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ترمیم حقوق بازنشستگان را باطل نمود.

نامه سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ترمیم حقوق بازنشستگان  باطل شد
به گزارش خبرگزاری موج

، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از نامه حکمت علی مظفری رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ترمیم حقوق بازنشستگان را باطل کرد.

در این پرونده، شاکی به موجب دادخواستی به طرفیت سازمان اداری و استخدامی کشور، ابطال نامه شماره ۶۹۱۷۵ ۱۱/ ۹/ ۱۴۰۱ رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور را خواستار شده که جزئیات نامه به شرح ذیل است؛

در ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب ۱۴۰۱/۸/۸ مجلس شورای اسلامی موضوع ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری معادل ۳۰۰۰ امتیاز برای کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری در نظر گرفته شده است مبلغ ناشی از این افزایش مشمول کسورات بیمه و بازنشستگی می‌باشد، بنا به تعریف قانون مذکور جز مزایای مستمر می‌باشد. در ماده ۱۰۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد پرداخت پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره اشاره به مزایای مستمر (مزایای مشمول بیمه و بازنشستگی) شده است. پس در نتیجه در محاسبه مزایای فوق اثر بخش می‌باشد. اخیراً سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی طی نامه شماره ۴۷۱۱۹۴ ۵/۹/۱۴۰۱ موضوع چگونگی اعمال افزایش ناشی از بند یک ماده واحده یاد شده (۳۰۰۰ امتیاز) در پرداخت ذخیره مرخصی کارکنانی که بعد از اجرایی شدن قانون بازنشسته می‌شوند را از سازمان امور اداری و استخدامی کشور استعلام کرده است که رئیس امور جبران خدمت سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ طی نامه شماره ۶۹۱۷۵ ۱۱/۹/۱۴۰۱ نظریه خلاف قانون ارائه کرده است که موضوع مطروحه (۳۰۰۰ امتیاز) را از مزایای مشمول حذف کرده است.

این در حالی است که در قانون ترمیم حقوق کارکنان هیچ اشاره‌ای به این مورد نگردیده و نظریه فوق به صورت مضیق و نظر شخصی را در موضوع دخیل نموده است. با توجه به نظریه ایشان که بیان کرده‌اند تنها مشمول کسورات بازنشستگی و مالیات است و در مزایای ماده ۱۰۷ قانون خدمات کشوری (پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره) احتساب نمی‌گردد معنی و مفهوم آن این است که چنانچه کارمندی به مرخصی استحقاقی برود در مدت مرخصی باید مزایای مذکور از حقوق نامبرده کسر کرد که امر غیر معقولی است. لذا استدعا دارد جهت حفظ حقوق حقه کسانی که بعد از تصویب قانون فوق‌الذکر بازنشسته می‌شوند نسبت به موضوع و ابطال نظریه فوق (شماره ۶۹۱۷۵ ۱۱/۹/۱۴۰۱ رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی) رسیدگی فوری و اقدام مقتضی را مبذول تا از تضییع حقوق جلوگیری به عمل آید و در ثانی اعتبار پاداش پایان خدمت کارکنان پس از بازنشسته شدن حدوداً یک سال بعد پرداخت می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی و تورم روز افزون در سال‌های اخیر موقع پرداخت بدون در نظر گرفتن تورم با محاسبه زمان بازنشسته شدن پرداخت می‌گردد که این موضوع باعث نارضایتی عمومی در جامعه شده است.

استدعا دارد آن دیوان به عنوان حامی حقوق تضییع شده کارکنان به موارد معنونه فوق رسیدگی و عدالت اجتماعی را بین دولت و مستخدمین دولت که در واقع بدنه دولت را تشکیل می‌دهند، برقرار کند.

متن مقرره مورد شکایت به شرح زیر است:

نامه شماره ۶۹۱۷۵ ۱۱/ ۹/ ۱۴۰۱ رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی کشور

برادر ارجمند جناب آقای جمشیدی

رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی

موضوع: اجرای قانون ترمیم حقوق بازنشستگان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه