English

معاون وزیر کشور خبر داد:

نهایی شدن طرح جامع حفاظت و صیانت از جنگل‌ها به زودی

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: طرح جامع حفاظت و صیانت از جنگل‌ها به زودی نهایی می‌شود.

نهایی شدن طرح جامع حفاظت و صیانت از جنگل‌ها به زودی
به گزارش خبرگزاری موج

، سید مجید میراحمدی در پایان دومین نشست حفاظت و صیانت از جنگلها و مراتع کشور و مقابله با قاچاق چوب ، با تاکید بر حفاظت از جنگل ها به عنوان سرمایه ملی اظهار کرد: قصور در مبارزه با قاچاق چوب می تواند پیامدهای ناگواری را برای کشور به همراه داشته باشد و متاسفانه در سالیان طولانی بخش هایی از جنگل های کشور مورد تعرض و سوء استفاده بی مهابای سودجویان و قاچاقچیان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در مبارزه با قاچاق چوب، خلاء قانونی وجود ندارد؛ مشکل اصلی در اجرایی نشدن دقیق این قوانین است و در برخی موارد نیز به حمایت بیشتر از طریق تامین اعتبارات نیازمند است.

میراحمدی خاطرنشان کرد: طرح جامعی که در راستای حفاظت و صیانت از جنگل ها که با استفاده از تجارب سایر کشورها در مبارزه با قاچاق چوب تهیه شده مبتنی بر کنترل های هوشمند است و امیدواریم که با اجرایی شدن آن، بخش زیادی از این مساله حل شود.

معاون وزیر کشور همچنین از تلاش های سازمانها و نهادهای مرتبط در این مقابله از جمله فرماندهان قرارگاه های گیلان، مازندران و گلستان، سازمان جنگلها و مراتع، فرماندهی انتظامی و وزارت اطلاعات تقدیر کرد.

نقی شعبانیان معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز  با تاکید بر نیاز به طرح های مدیریت جنگل های سراسر کشور اظهار کرد تنها با وجود یک برنامه جامع می توان قاچاق چوب در کشور را کنترل کرد و کاهش داد.

وی افزود دو مرحله مقدماتی و نیمه تفصیلی یک برنامه پنج ساله با همکاری با دانشگاههای مطرح کشور و شرکتهای با تجربه در این حوزه انجام شده و هم اکنون در مرحله تفصیلی قرار دارد.

شعبانیان اظهار کرد در این طرح هریک از بخش های جنگل دارای مجری است و از این رو کنترل قاچاق چوب به نحو موثری انجام خواهد گرفت. همچنین به دلیل تدوین این طرح بر اساس رویکردهای مدیریت پایدار، علاوه بر شاخص های بوم شناختی، شاخص های اقتصادی و اجتماعی نیز پیش بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه