English

اعمال قانون بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه به خاطر مخدوش بودن پلاک

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به آمار منتشره در طرح برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش و پوشیده، گفت: در سال جاری، بیش از 400 هزار وسیله نقلیه مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.

اعمال قانون بیش از 400 هزار وسیله نقلیه به خاطر مخدوش بودن پلاک
به گزارش خبرگزاری موج

، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در خصوص اقدامات پلیس در خصوص برخورد با پوشش و مخدوشی توسط رانندگان گفت : پلاک وسیله نقلیه به عنوان هویت آن وسیله شناخته می شود و اگر راننده ای اقدام به پوشاندن پلاک وسیله نقلیه و یا مخدوشی ان نماید هویت و اصالت را از خودروی خود گرفته است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر تخلف پوشش و مخدوشی پلاک توسط همکاران بنده در سطح معابر مشاهده می شود ، نسبت به توقف و اعمال قانون اقدام وسیله نقلیه و در برخی موارد مانند مخدوشی پلاک به داسرا ارجاع داده می شود .

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین از آغاز اجرای طرح رفع اثر از پلاک های مخدوشی موتورسیکلت هایی که در معابر و پیاده روها و مقابل مجتمع ها پارک می کنند، تیم های پلیس راهور تهران بزرگ تاکنون پلاک پوشیده شده و یا مخدودش بیش از پنج هزار دستگاه از این موتورسیکلت ها را در همان محل رفع اثر کرده اند.

وی در خصوص برخورد با پلاک مخدوش و پوشش پلاک خودروها نیز اشاره داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون 433 هزار و 890 اعمال قانون در حوزه پوشش و مخدوشی پلاک در سطح شهر تهران انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت : همچنین طی هشت ماه ابتدایی امسال 19 هزار و 131 وسیله نقلیه که مالکان آن اقدام به دستکاری در پلاک خودرو و موتورسیکلت کرده بودند، توقیف شده است.

وی بیان داشت : دستکاری در پلاک ، جابجایی آن و تردد بدون پلاک و همچنین دستکاری در ارقام پلاک جرم محسوب می شود و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود که قانونگذار 6 ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است .

سرهنگ موسوی پور بیان داشت : تمامی خودروها در حالت استاندارد می بایست دارای پلاک باشند که مثلا موتورسیکلت یک پلاک ، خودروها 2 پلاک و وسایل نقلیه سنگین دارای سه پلاک می باشند که خودروهای سنگین می بایست یک پلاک بزرگ جهت دیده شدن بهتر بر روی قسمت عقب نصب نمایند .

وی به رانندگان توصیه داشت : با توجه به اینکه تخلفات پلاک جزء خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ عنوان در برخورد با این تخلف کوتاه نمی آید ، لذا به هیچ عنوان اقدام به دستکاری ، پوشش و مخدوشی پلاک وسلیه نقلیه خود ننمایند .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه