English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شاخص آلودگی هوای پایتخت به ۱۱۵ رسید/ هشدار سازمان هواشناسی به تمامی گروه‌های سنی در کلانشهرها و شهرهای صنعتی

هوای تهران به شاخص 115 و ناسالم برای تمامی گروه های سنی رسیده است و به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی این وضعیت تا پایان هفته در تهران، شهرهای صنعتی و سایر کلانشهرها تداوم دارد.

شاخص آلودگی هوای پایتخت به 115 رسید/ هشدار سازمان هواشناسی به تمامی گروه‌های سنی در کلانشهرها و شهرهای صنعتی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

،  آلودگی هوا باز هم به مرحله هشدار برای تمامی گروه‌های سنی رسیده است. اگرچه سازمان هواشناسی اعلام کرده است که این هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است، اما افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی، ریوی بیش از سایر گروه‌ها در معرض خطر مضرات آلودگی هوا قرار دارند و به نظر می‌رسد کمیته اضطرار آلودگی هوا در پایتخت وسایر کلانشهرها و شهرهای صنعتی باید چاره‌ای بیندیشند تا این وضعیت کنترل و مهار شود. 

انتظار می‌رفت تا دولت برای کاهش گازهای آلاینده به ویژه در فصل سرما از طریق افزایش و ارتقای حمل و نقل عمومی گامی بردارد اما شواهد حاکی است که حمل و نقل شهری پاسخگوی نیاز واقعی نیست و به همین سبب مردم ناچار از خودروها و موتورسیکلت های شخصی برای تردد در شهر استفاده می کنند و همین مورد به آلودگی هوا دامن زده است.  

در خصوص آلودگی هوا و وضعیت هوا در روزهای پیش رو، صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی هوای سازمان هواشناسی به خبرنگار خبرگزاری موج گفته است: هشدارهای سازمان هواشناسی حاکی از وضعیت هوای پایدار در کلانشهرها و شهرهای صنعتی است که این وضعیت سبب افزایش آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شده است و انتظار داریم تا طی روزهای آینده بیشتر هم بشود. 

، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هم اکنون شاخص آلودگی هوای تهران 115 است که نشان از آلودگی بیش از حد هواست، افزود: انتظار داریم تا این شرایط بیشتر و حادتر شود. وضعیت پایداری جو تا اواخر هفته برای شهر تهران و سایر کلانشهرهای آلوده همچون اصفهان، اراک، تبریز، کرج، مشهد و قزوین، قم تداوم دارد. 

 

بیشتر بخوانید:

تشدید آلودگی هوا با کاهلی ۱۶ دستگاه متولی/ خودروهای برقی و ارتقای حمل ونقل عمومی به کاهش آلودگی منجر می‌شود

آلودگی هوا فصل نمی شناسد؛ واقعیت یک پله بالاتر/ آیا قانون هوای پاک پشتوانه علمی دارد؟

آسیب جدی آلودگی هوا از سر تا نوک انگشتان پا!/ در روزهای آلوده چه بخوریم؟

جلوگیری از بیماری های ناشی از آلودگی هوا/آلودگی هوا باعث بروز چه بیماری هایی می شود؟

مازوت‌سوزی، سوخت بی‌کیفیت یا تردد بیش از حد؟/ آیا آلودگی هوا، پتانسیل پاسخگوکردن دستگاه‌های مسئول را دارد؟

آلودگی هوا باعث خشونت افراد می شود

 

ضیاییان توصیه کرد تا گروه های سنی مختلف از ترددهای غیرضروری در سطح شهرخودداری کنند. همچنین، افراد آسیب پذیرو بیماران دارای تنگی نفس و بیماران قلبی و عروقی تلاش کنند تا کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند. 

وی گفت: مردم درجه موتورخانه ها را کم کنند که این وضعیت به کاهش انتشار آلاینده ها در جو کمک خواهد کرد. 

ضیاییان از منظر مسئولیت اجتماعی سازمان هواشناسی و ارایه نقطه نظرات این سازمان برای اتخاذ تصمیماتی که به کاهش آلودگی هوا منجر شود، توضیح داد: با هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص آلودگی هوا و تداوم آن کمیته اضطرار تشکیل خواهد شد و باید منتظر بمانیم تا تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا را در خصوص این روند شاهد باشیم.  

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی مشکل آلودگی هوا را مشکلی طولانی مدت و راهکارهای برون رفت از آن را نیز میان مدت عنوان و تصریح کرد: راهکارهای موثر برای کاهش آلودگی هوا، کاهش انتشار گازهای آلاینده از طریق منابع متحرک و خودروهاست که کاهش انتشار گازهای آلاینده راهکارهای متعددی دارد که بخشی از آن برقی کردن موتورسیکلت ها و ناوگان حمل و نقل شهری و توسعه و گسترش ناوگان حمل و نقل شهری است که هم اکنون کمبودهای فراوانی دارد. 

ضیاییان گفت: هرچقدر ناوگان عمومی قوی تر و منسجم تر باشد مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد و این راهکارها می تواند دنبال شود. 

به گفته وی، برای کاهش آلوگی هوا نیاز به فرهنگ سازی ضروری است. هم اینک در تمام دنیا معمولا دمای ساختمان ها را بین 20 تا 22 دجه نگهداری می کنند. اما در کشور ما بیشتر خانه ها دمای بیشتری در زمستان و پاییز برای گم نگه داشتن منازل به کار گرفته می شود و همین سبب خواهد شد تا سوخت فسیلی که بخشی از آن گاز است را بیشتر مصرف کنیم و همین مصرف بی رویه سبب خواهد شد تا میزان آلاینده ها در شهرافزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه