English

رئیس دستگاه قضا:

طی۵ سال، ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف می‌شوند

رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: در قانون پیش‌بینی شده طی ۵ سال، ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند؛ در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

 طی۵ سال، ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان، ضمن اشاره به پراکندگی جمعیت و گستره پهناور کرمان، خطاب به رئیس کل دادگستری این استان، دستور داد برآورد دقیقی درباره  کمبودهای حوزه‌ها و بخش‌های مختلف قضایی استان از بُعد انسانی و تجهیزاتی به‌ویژه در زمینه موضوعات ثبتی و پزشکی قانونی در اسرع وقت ارائه دهد تا پیرامون رفع این مشکلات و کمبودها اتخاذ تصمیم و عمل شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قانون شوراهای حل اختلاف و تاسیس دادگاه‌های صلح، گفت: دادگستری استان کرمان برآورد جامع و دقیقی پیرامون نیاز استان به تعداد دادگاه‌های صلح و همچنین کادر قضایی و اداری این دادگاه‌ها ارائه کند تا بتوانیم در این زمینه نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

وی بیان کرد: در قانون پیش‌بینی‌شده طی ۵ سال ۱۰ هزار نیرو جذب شوراهای حل اختلاف شوند؛ در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه دستور داده‌ام فرآیند گزینش و آموزش این نیروها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای خطاب به کارکنان قضایی در همه بخش‌ها تاکید کرد: به‌خوبی با گرفتاری‌ها و مشکلات کار شما آشنا هستم، اما مراقبت کنید هیچ‌گونه لغزشی در مجموعه صورت نگیرد؛ همه ما باید درباره صیانت از مجموعه، فردفرد کارکنان و نیز صیانت از بستگان نزدیک خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه کارکنان به‌ویژه مدیران باید در پیشبرد امور، نظم و انضباط را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ اگر مدیری انضباط نداشته باشد نباید توقع داشته باشد  زیرمجموعه‌اش نظم و انضباط را رعایت کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهیدان به‌ویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی، گفت: این روزها جبهه مقاومت بیش از پیش اثرات مجاهدت‌های این شهید را احساس می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه