English

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

حق بیمه اتباع خارجی دو برابر یک فرد ایرانی است

محمد مهدی ناصحی گفت:حق بیمه اتباع خارجی دو برابر یک فرد ایرانی است که بسیاری از آنها توان پرداخت ندارند و سعی داریم از طریق کمک خیران بیمه شوند.

حق بیمه اتباع خارجی دو برابر یک فرد ایرانی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست خبری به مناسبت روز ملی بیمه سلامت با اشاره به اینکه مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اتباع خارجی زیر ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: بیماران صعب العلاج آنها نیز بصورت رایگان درمان می شوند.

محمد مهدی ناصحی افزود:حق بیمه اتباع خارجی دو برابر یک فرد ایرانی است که بسیاری از آنها توان پرداخت ندارند و سعی داریم از طریق کمک خیران بیمه شوند.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای مادران باردار و نوزادان هزینه شده است.توضیح داد:۱۷ خدمت دندانپزشکی برای مادران باردار و سنین زیر ۱۲ سال تحت پوشش بیمه سلامت بوده که این افراد هزینه ای پرداخت نمی کنند و ۲ هزار مطب در مناطق شهری با پزشکان قرارداد داریم که بر اساس توافق مبالغی را پرداخت می کنیم و پیشنهاد کردیم خدمات ایمپلنت و ارتودنسی نیز بزودی زیر چتر حمایت بیمه سلامت قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه رایگان شدن هزینه های درمانی کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی نیز مراحلی دارد که باید طی شود و هیات دولت نیز برای این موضوع نظر مساعدی دارد.ادامه داد:از طریق مرکزی در ریاست جمهوری و بهزیستی معتادان و کارتن خواب ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

ناصحی تصریح کرد: تاکنون خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه نبوده و اکنون وارد سامانه های بیمه سلامت شده که مشاوره های روانشناسی و ویزیت را شامل می شود.

به گفته وی در زمینه روانشناسی مباحث تحلیلی شناختی ، روان درمانی مشمول تعرفه بوده و در سامانه های بیمه سلامت بارگذاری شده و افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت باشند از مزایای آن بهره مند می شوند و همچنین ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی را در مراکز خصوصی و دولتی بیمه سلامت پوشش می دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت : در حال حاضر روستاییان تحت پوشش بیمه رایگان سلامت بوده، وقتی از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی معرفی می شوند ۹۵ درصد هزینه های آنها را بیمه سلامت پرداخت می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه