English

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت؛

تکمیل پروژه ۴۰۴۰ با تاکید بر تقویت حوزه بهداشت/ تحویل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تکمیل پروژه ۴۰۴۰ با تاکید بر تقویت و گسترش و ترویج مراکز تشخیص و غربالگری سرطان است، گفت: این موضوع همواره دغدغه‌ای در وزارت بهداشت بوده است و تعیین و تکلیف این پروژه‌ها را در دستور کار قرار دارد.

تکمیل پروژه ۴۰۴۰ با تاکید بر تقویت حوزه بهداشت/ تحویل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری با تشریح برخی از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه تکمیل پروژه‌های درمانی به مناسبت هفته دولت، گفت: تحویل ۱۵ هزار تخت بیمارستانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از مهمترین اقدامات این حوزه است.
وی در ادامه افزود: آغاز پروژه ۴۰۴۰ با تاکید بر تقویت حوزه بهداشت و گسترش و ترویج مراکز تشخیص و غربالگری سرطان و ... است که این موضوع با تمام کمبودها در حوزه سلامت مورد توجه ویژه است که باید با تکمیل زیرساخت‌ها آن را به اتمام برسانیم. 
رحیمی اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی را اولویت دولت سیزدهم دانست و گفت: این موضوع همواره دغدغه‌ وزارت بهداشت بوده است و تعیین و تکلیف این پروژه‌ها را در دستور کار قرار دادیم. 
وی در خصوص رسیدگی به مناطق محروم و مرزی گفت: مدیریت موجودی‌ها و دارایی‌ها بسیار مهم است تا بتوانیم منابع را به گونه‌ای توزیع کنیم که پروژه‌ها برقرار بمانند. رحیمی به مهمترین پروژه‌ها کرد و توضیح داد: مهم‌ترین پروژه‌ها بیمارستان حضرت مهدی(عج) تحت عنوان یک ابر بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی، بیمارستان غدیر با بیش از ۸۲۱ تخت، پروژه فردیس کرج، ‌ بیمارستان طالقانی اکباتان، بیمارستان رازی در ایلام و...است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار تخت درمانی در دست ساخت داریم. برای اینکه طبق یک برنامه مدون در طول چهار سال بتوانیم بیمارستان‌ها را نوسازی کنیم. در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار تخت درمانی در دست ساخت داریم.
رحیمی با بیان اینکه تحویل ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی در این دو سال گذشته در دست اقدام بوده است، اظهار داشت: شاخص‌ترین اتفاق حوزه بهداشت به اتمام رساندن پروژه‌های بهداشتی است. از این ۴۰۴۰ پروژه تاکنون نزدیک به ۲۰۰۰ پروژه تعیین تکلیف و تحویل داده شده است. امیدواریم بتوانیم تا پایان هفته دولت سال ۱۴۰۳، تمام ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی را تحویل دهیم.

رحیمی در ادامه بیان داشت: در حوزه آموزش حدود ۱۱۵ مرکز آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی تحویل دادیم که از جمله آن می‌توان به دانشکده پیراپزشکی تربت حیدریه، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی بوشهر، خوابگاه شهید حججی اصفهان، خوابگاه شهرهای ساوه و زنجان اشاره کرد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره وضعیت نیروهای شاغل در حوزه‌های بهداشت و درمان گفت: بیش از ۵۸۰ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت داریم که در  رشته‌های مختلف مشغول هستند.
رحیمی ادامه داد: صدور مجوز ۲۵ هزار نفر آزمون استخدامی در رشته‌های مختلف شامل حدود ۱۰ هزار نفر در حوزه بهداشت، ۳۵۰۰ نفر در حوزه فوریت‌های پزشکی و مابقی در حوزه درمان از اتفاقات خوبی است.

وی در خصوص هزینه‌های تکمیل پروژه‌ها گفت: سیاست دولت بر این است که در قالب سفرهای استانی بتواند پروژه‌ها را به اتمام برساند. در  سفرهای استانی و با استفاده از ظرفیت مولدسازی باید بتوانیم بخش زیادی از منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه افتتاح  بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی ولایت در مشهد، بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی مسیح دانشوری، بیمارستان ملک‌شاهی ایلام و... از این دست از اقدامات وزارت بهداشت در دولت سیزدهم هستند گفت: وزارت بهداشت تمهیدات ویژه‌ایی برای خدمت رسانی به مردم دارد.
وی همچنین در خصوص خدمات بهداشتی ویژه زائران اربعین نیز گفت: زائران در پیاده روی اربعین نیاز به مراقب‌های پزشکی دارند و سهم بهداشت بالا است و تلاش ما این است که زائرانی که عزم سفر دارند به آرامش خاطر به این سفر بروند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه