English

پس از صدور رأی عوامل هتک حرمت از سوی دادگاه؛

همسر شهید مدافع حرم کرمانشاه از حق خود گذشت

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: پس از صدور رای عوامل هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در کرمانشاه، همسر شهید هتاکان را بخشید و پرونده بایگانی شد.

همسر شهید مدافع حرم کرمانشاه از حق خود گذشت

به گزارش خبرگزاری موج، کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به صدور رأی عوامل هتک حرمت به همسر آمر به معروف شهید مدافع حرم در کرمانشاه گفت: بر اساس رأی صادره از سوی دادگاه متهمین به حبس، پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شدند که با اعلام رضایت همسر و فرزند شهید بخشیده شدند.

کرمی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته همسر و دختر شهید «حسین علیخانی» از شهدای مدافع حرم در استان، مقابل درب منزل خود به دلیل انجام وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر به دو خانم حرمت شکن به صورت محترمانه تذکر می‌دهند، اما متأسفانه این دو خانم و یک مرد که به همراه آن‌ها بود، همسر شهید و دخترش را مورد هتک حرمت و ضرب و جرح قرار می‌دهند.

وی افزود: به دنبال این حادثه و جریحه‌دار شدن احساسات مردم شهیدپرور کرمانشاه تحقیقات برای شناسایی این افراد هتاک در دستور کار قرار گرفت و هر سه آن‌ها بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای این افراد، عنوان کرد: رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضائی کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت رأی پرونده آنها صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: متهمین به اتهام توهین، ورود به عنف و ایراد صدمه بدنی عمدی به دادگاه معرفی شده بودند و پرونده آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

کرمی افزود: در نهایت پس از بررسی دقیق و همه جانبه موضوع و تأیید و تفهیم عناوین اتهامی، رأی پرونده در شعبه ۱۱۲ کیفری استان صادر شد که طبق قانون و رأی صادره از سوی دادگاه، متهمین به حبس، پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام رأی دادگاه، همسر و فرزند بزرگوار شهید مدافع حرم، با مناعت طبع از حق قانونی خود گذشت کرده و با اعلام رضایت آن‌ها پرونده با قرار موقوفی بایگانی شد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان متذکر شد: حجاب واجب شرعی و قانونی است و دستگاه قضائی با افراد حرمت شکن که هتاک نسبت به آمرین به معروف باشند، هیچ مماشاتی نخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه