English

خط و نشان فرمانده انتظامی کرمانشاه :

کشف حجاب جرم است و با ناقضان آن شوخی نداریم/ کرمانشاه جای گردن کشی نیست

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با خط و نشان کشیدن برای ارازل و اوباش و حاملان سلاح‌های گرم در استان، هشدار داد: با هیچ ناقض قانونی که امنیت و هنجارهای استان را به خطر بیندازد شوخی نداریم.

کشف حجاب جرم است و با ناقضان آن شوخی نداریم/ کرمانشاه جای گردن کشی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در نشست خبری امروز در پاسخ به دغدغه های جامعه خبری استان اظهار داشت: رسانه و پلیس در بیان و کشف حقایق جامعه با یکدیگر همسو هستند و چه بسا رسالت امروز رسانه های کشور در جنگ نرم دشمن بسیار خطیر است.

سردار مهدی حاجیان با تاکید بر اینکه برابر قانون با هیچ مجرمی که امنیت عمومی را دچار اخلال کند، شوخی نخواهیم کرد، ابراز داشت: یکی از این جرم ها نگهداری سلاح گرم است که به شدت جامعه را ناامن می کند، بنابراین از تمام دارندگان سلاح گرم می خواهیم هرچه سریعتر سلاح های خود را به مراجع انتظامی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه امروز قدرت قلم رسانه به اندازه قدرت یک سلاح اتمی است، افزود: امروز حقیقتا با یک جنگ رسانه ای مواجهیم و نیاز است که خبرنگاران ما برای انجام عملیات های رسانه ای آماده شوند.

حاجیان با تاکید بر اینکه در جنگ رسانه ای امروز، اهالی رسانه و خبرنگاران با بصیرت و هوشمندی خود می‌توانند کشور را در این جنگ به پیروزی برسانند، خاطرنشان ساخت: برای قانونمندکردن افراد و ترویج قانون پذیری در جامعه بدون شک نیازمند یاری رسانه ها هستیم.

وی درخواست دیگر خود از رسانه ها را مطالبه گری از دستگاه ها درجهت انجام وظایف خود برای مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگر رسانه ها مطالبه گر باشند قطعا دستگاه ها با جدیت بیشتری پای کار آمده و با آسیب های اجتماعی مقابله می کنند.

حاجیان گفت: نگهداری سلاح گرم حتی اگر از آن استفاده نشود جرم بوده و دو تا پنج سال حبس دارند، بنابراین افرادی که در خانه سلاح نگه می دارند باید هرچه سریعتر آن را تحویل دهند.

وی افزود: اگر این افراد سلاح را به مراجع انتظامی تحویل دهند هیچ تهدیدی برای آنها وجود نخواهد داشت، اما اگر تحویل ندهند مطمئن باشند سراغ آنها خواهیم رفت و آن موقع دو تا پنج سال حبس در انتظار آنها خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به اراذل و اوباش استان هم هشدار دارد و گفت: هرگونه استفاده از سلاح گرم و سرد در سر صحنه نزاع و درگیری که موجب ایجاد رعب و وحشت شود، پلیس با آن برخورد می کند.

 

تخریب مکان در انتظار تکرار کنندگان توزیع مواد مخدر

حاجیان به خرده فروشان هم وعده برخورد سخت پلیس را داد و گفت: هرچند قانون در این زمینه بازدارنده نیست، اما این دلیل بی انگیزگی پلیس نخواهد شد و اگر ۱۰ باره هم یک خرده فروش را دستگیر کرده و بعد آزاد شود، باز هم سراغ او رفته و برای بار یازدهم او را دستگیر می کنیم.

وی از تخریب اماکنی که در آن خرید و فروش مواد مخدر انجام شود هم خبر داد و افزود: هر مکانی که خرید و فروش مواد در آن انجام شود پس از دستور قضایی تخریب خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به افراد هنجارشکن هم هشدار داد و افزود: کشف حجاب بر اساس تبصره ذیل ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی جرم است و پلیس بر اساس این قانون با مجرمان برخورد می کند.

وی افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه به دلیل غیرت مردان و زنان آن، چنین مواردی را معدود داریم اما از نظر ما همین موارد معدود هم نباید باشد و پلیس قطعابا آن برخورد می کند.

حاجیان گفت: در وهله اول برخورد پلیس تذکر لسانی خواهد بود، اما در صورت اصرار فرد به ادامه جرم و هنجارشکنی طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به لایحه جدید حجاب و عفاف هم گفت: اگر این لایحه هم قانون شود، بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بسیاری مجازات‌ها بازدارنده نیست، گفت: متاسفانه در جرائم مختلف مجازات های تعیین شده در قانون بازدارندگی ندارد و این امر می طلبد که مجلس و قانونگذاران بازنگری جدی در زمینه این قوانین داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان جنبه کیفری و جرم ندارد و مجرم با رضایت شاکی می تواند آزاد شود و قطعا برای کاهش سرقت ها باید در این مورد تجدید نظر شود.

حاجیان گفت: همچنین برخی ناهنجاری ها در جامعه وجود دارد که در قانون جرم تلقی نشده اما جامعه را آزار می‌دهد و باید در این زمینه قانونگذار چاره اندیشی کرده و آن را جرم انگاری کند.

وی افزود: از طرفی در بحث پیشگیری و مقابله با جرائم نیاز داریم که دستگاه ها و نهادهای دیگر هم به وظایف خود عمل کنند، بطور مثال در بحث سرقت های خرد که ۶۳ درصد سرقت های استان را تشکیل می دهند چالش اصلی ما معتادان متجاهر هستند که عمده این سرقت ها توسط آنها انجام می شود و باید این افراد از سطح جامعه جمع آوری و در جایی نگهداری و درمان شوند.

وی افزود: ما به عنوان نیروی انتظامی اعلام می کنیم که اگر مکانی برای نگهداری این افراد فراهم شود، همه آنها را ظرف ۴۸ ساعت جمع آوری می کنیم، اما چنین ظرفیتی نداریم.

حاجیان گفت: در حال حاضر استان نهایتا ظرفیت نگهداری هزار معتاد متجاهر را دارد و این درحالی است که به مکانی برای نگهداری ۳۵۰۰ معتاد متجاهر نیاز داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از طرفی این افراد بعد از ورود به کمپ های ماده ۱۵ و ۱۶ بعد از مدتی دوباره در سطح جامعه رها سازی می شوند و این چرخه مدام تکرار می شود.

حاجیان گفت: در این شرایط قطعا مشکل سرقت های خرد حل نمی شود و کاری هم به تنهایی از دست پلیس ساخته نیست و نهادهایی مانند بهزیستی، شهرداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ... باید پای کار آمده و به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی تاکید کرد: جرم نتیجه آسیب های اجتماعی است و اگر دستگاه های مختلف به وظایف خود در پیشگیری و مقابله با این آسیب ها عمل کنند شاهد کاهش جرائم در سطح جامعه خواهیم بود، بطور مثال اگر محلی برای نگهداری معتادان متجاهر فراهم شود شاهد کاهش حداقل ۴۰ درصدی سرقت ها در استان خواهیم بود.

 

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند بازنگری وظایف همه مدیران استانی است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در حوزه پیشگیری و برخورد با جرائم باید برنامه ریزی دقیقی از سوی دستگاه ها صورت گیرد و برای اینکه شاهد کاهش جرائم در سطح استان باشیم نیاز است که تمام دستگاه ها با برنامه ریزی دقیق پای کار بیایند.

حاجیان در ادامه از تشکیل بانک اطلاعات مجرمین در استان خبر داد و افزود: این مجرمین از این پس رصد می شوند و قطعا این رصد وبررسی در بروز دوباره جرم از سوی آنها اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: طرح های دیگرمقابله ای هم در جرائم مختلف طی سال جاری اجرایی شده که تنها در بحث سرقت های مهم منجر به کاهش ۱۶ درصدی این سرقت ها شده است.

 

پلیس آمادگی کامل حفظ امنیت مراسم اربعین را دارد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بحث آمادگی پلیس در اربعین داشت و افزود: در حال حاضر از نظر انتظامی و امنیتی برای برگزاری مراسم اربعین آمادگی داریم و در مرز خسروی در حال حاضر ۵۷ گیت گذرنامه فعال است که تا ۹۰ گیت امکان افزایش داریم.

حاجیان گفت: تمام زیرساخت های انتظامی از کنگاور تا مرز خسروی فراهم شده و برای فرماندهان شهرستان ها هم مسئولیت ها مشخص شده است.

وی با باییان این مطلب که در بحث های ترافیکی هم تیم های عملیاتی در کنار دوربین ها فعال هستند و ترددها را کنترل می کنند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته مشکلی به لحاظ انتظامی و امنیتی در بحث اربعین نداریم و همه چیز برای میزبانی زوار در استان فراهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه