English

رئیس پلیس کشور:

با توجه به موقعیت ویتنام می‌توانیم تجربیاتمان را در مبارزه با مواد مخدر به اشتراک بگذاریم

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به این موقعیت ویتنام و البته همجواری ایران با افغانستان می‌توانیم دانش و تجربیاتمان را در مبارزه با مواد مخدر به اشتراک بگذاریم.

با توجه به موقعیت ویتنام می‌توانیم تجربیاتمان را در مبارزه با مواد مخدر به اشتراک بگذاریم

به گزارش خبرگزاری موج، ژنرال "تو لام" وزیر امنیت عمومی ویتنام به اتفاق هیئت همراه با سردار "احمدرضا رادان" فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

سردار رادان در این نشست ضمن خوشامدگویی و آرزوی سفری خوب برای وزیر امنیت عمومی ویتنام و هیئت همراه، با اشاره به مواهب طبیعی و بکر در ایران اسلامی اظهار داشت: ایران کشور بسیار زیبایی است و طبیعت چشم نواز و متنوعی دارد؛ امید است که سفر خوبی را در کشور ما داشته باشید.

وی با بیان اینکه برای مردم ویتنام احترام زیادی قائل هستیم، افزود: مردم ویتنام را نماد مقاومت و استکبارستیزی می‌دانیم و می‌شناسیم؛ تاریخ ویتنام ثابت کرد که "اراده" در برابر "قدرت" پیروز است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تشریح و تبیین ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی کشور، به معرفی ظرفیت‌های انتظامی اعم از فرماندهی مرزبانی، فرماندهی یگان‌های ویژه، پلیس فتا، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و … پرداخت و افزود: ما در محورهایی چون انسداد مرز، مقابله با اشرار و تروریسم، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا، مدیریت ترافیک و تسهیل تردد و… دارای تجربیات بی بدیلی هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر گریزی بر قرار گرفتن ویتنام در منطقه "مثلث طلایی" و منطقه شرق آسیا گفت: با توجه به این موقعیت ویتنام و البته همجواری ایران با افغانستان می‌توانیم دانش و تجربیاتمان را در مبارزه با مواد مخدر به اشتراک بگذاریم.

سردار رادان با اشاره به دستاوردهای جهان شمول جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: ما افتخار داریم در مبارزه با مواد مخدر برای جهان، بالغ بر ۴ هزار شهید تقدیم کنیم و این به معنای پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه قاطع با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های پلیسی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ویتنام وجود دارد، تاکید کرد: افق‌هایی از همکاری‌های روزافزون پیش روی پلیس دو کشور ایران و ویتنام است.

سردار رادان با اشاره به فعالیت مراکز دانشگاهی، آموزشی و علمی فراجا مطرح کرد: مراکز دانشگاهی و آموزشی ما وظیفه تربیت و پرورش پلیس و افسران زبده و مجرب را بر عهده دارند از طرفی تمام یافته‌ها و نیازهای علمی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از مسیر مرکز مطالعات راهبردی پلیس و با نگاهی علمی، پیش رویدادی و براساس نیازسنجی دقیق دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی انتظامی ایران برای ارتقا همکاری‌های دو جانبه با پلیس ویتنام عنوان کرد: این نشست سرآغاز همکاری‌های پلیسی میان دو کشور است.

گفتنی است ژنرال تو لام، وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با برخی مقامات و مسئولان کشورمان مطرح کرد: دو کشور و ملت ایران و ویتنام کنار هم هستند و ویتنام همیشه به دنبال توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای روابط بین الملل است.

وی بر لزوم تقویت همکاری‌های پلیسی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: شاهد ظرفیت‌های فوق العاده پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم و مایلیم که از دانش و تجربیات پلیسی شما به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر و جرایم سایبری و سازمان یافته بهره بگیریم.

وزیر امنیت عمومی ویتنام با گریزی بر ویژگی‌های منحصر به فرد پلیس جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد: من و همکارانم به جد به دنبال تبادل اطلاعات، دانش و تجربه پلیسی با شما هستیم چرا که ارتقا این همکاری‌ها را بسیار مطلوب می‌دانیم.

ژنرال تو لام گفت: تجربیات پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر بسیار ارزنده است و ما نیز مایلیم که از این تجربیات و شیوه‌های مبارزه با مواد مخدر بهره بگیریم.

وی گفت: باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا از فعالیت غیرقانونی افراد در خاک دو کشور ممانعت نمائیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه