English

وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کاهش نرخ موالید در کشور/لزوم عزم مسوولان در اجرای قانون جوانی جمعیت

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به کاهش ۳.۷ درصدی نرخ موالید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: نرخ موالید از سال ۱۳۹۴ به بعد کاهشی بوده اما تا زمانی که پنجره جمعیتی باز است امکان جبران وجود دارد.

کاهش نرخ موالید در کشور/لزوم عزم مسوولان در اجرای قانون جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری موج، صابر جباری اظهار کرد: کشور ما متأسفانه به سرعت در حال حرکت به سمت سالخوردگی جمعیت است و این ناشی از نهادینه کردن شعار غلط «فرزند کمتر؛ زندگی بهتر» در جامعه است.

وی از کاهش ۳.۷ درصدی نرخ موالید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ سخن گفت و افزود: نرخ موالید از سال ۱۳۹۴ به بعد کاهشی بوده اما تا زمانی که پنجره جمعیتی باز است امکان جبران وجود دارد و تقریباً پنج شش سال زمان داریم.

رئیس اداره جوانی وزارت بهداشت، بحث فرزندآوری را یک موضوع مهم فرابخشی و فرامدیریتی دانست و گفت: اهمیت و ابعاد فردی و اجتماعی این موضوع باید برای مردم و مسئولان تبیین و روشن شود.

جباری که در یک مصاحبه رادیویی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه «قانون جوانی جمعیت» برای رفع موانع فرزندآوری تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: تمام مدیران دولتی و مسئولان کشوری باید به این باور برسند و با عزمی راسخ این قانون را اجرا کنند.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت مشوق های اقتصادی و حتی مشوق های فرهنگی متعددی دارد؛ چراکه فرهنگ سازی عمومی و بهداشتی از جمله موارد ضروری است که باید در کنار این قانون دیده شود.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه اولین آسیب و ضرر بی فرزندی، کم فرزندی و تک فرزندی متوجه خود خانواده ها خواهد شد اظهار کرد: با توجه به اینکه جنگ های روانی و امنیتی برای ما چندان ملموس نیست لذا خیلی متوجه تبعات و آثار سوء و غیرقابل جبران این موضوع نیستیم و اگر مردم و مسئولان این موضوع را درک کنند سریع تر نسبت به رفع موانع و افزایش جمعیت اقدام خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه