English

همایش تجلیل از فعالین و موثرین جوانی جمعیت در آذربایجان‌غربی برگزار شد

با حضور مسئولین وزارتی و استانی، همایش تجلیل از فعالین و موثرین جوانی جمعیت در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

همایش تجلیل از فعالین و موثرین جوانی جمعیت در آذربایجان‌غربی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌غربی، همزمان با هفته ملی جمعیت، همایش تجلیل از فعالین و موثرین جوانی جمعیت با حضور حجت‌الاسلام متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، افشار کبیری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و نیر الهامی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در آمفی تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

باید فرهنگ سازی مناسبی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت صورت پذیرد

حجت‌الاسلام متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در همایش تجلیل از فعالین و موثرین جوانی جمعیت در هنرستان ارومیه که به مناسبت هفته جمعیت برگزار گردید با اشاره به تغییر ترکیب جمعیتی در برخی استان‌ها اظهار کرد: این موضوع مشکلاتی را برای جامعه و بخصوص جوانان ایجاد کرده است.

وی  بی اطلاعی از بسیاری از حقوق‌های پیش بینی شده را از مشکلات دیگر جامعه و قشر جوان عنوان و اظهار کرد: وظیفه من به عنوان نماینده دولت در احقاق حقوق مردم است.

متقی‌فر سختی دریافت تسهیلات ازدواج را از دیگر مشکلات جوانان جویای امر ازدواج عنوان و افزود: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند ضمن اینکه برخی سختی‌ها چون عدم تمکین به قانون وام ازدواج با تک ضامن از مشکلاتی است که انتظار داریم با حل آن بخشی از مشکلات قشر جوان حل شود.

وی مسئله فرزندآوری را فرهنگی دانست و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص فرزندآوری باید مورد توجه قرار بگیرد ضمن اینکه پیدا نکردن گزینه مناسب ازدواج از دیگر عوامل پایین آمدن نرخ ازدواج است که باید توسط گروه های مردمی و سمن های مردم نهاد احیا شود.

موضوع جوانی جمعیت یکی از جدی ترین مؤلفه های توسعه همه جانبه اجتماعی در کشور است

سجاد بیرامی در همایش تجلیل از فعالین و موثرین جوانی جمعیت به مناسبت هفته جمعیت گفت: بحث جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم امروز جامعه است و حضرت آقا نیز همواره دغدغه این موضوع را برای جلوگیری از پیری و سالمندی جامعه بیان کرده اند و به فضل الهی دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم و مجلس انقلابی اقدامات تسهیلگرانه خوبی را با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام داده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به موضوع سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان در این خصوص اشاره کرد و افزود: ادارات کل ورزش و جوانان در بحث فرهنگی مرتبط با جوانی جمعیت بسیار موثر و تاثیر گذار هستند و در این خصوص اداره کل استان آذربایجان‌غربی نیز رویکردی دغدغه مند و پیگیرانه دارد.

بیرامی با تقدیر از جوانان و سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان و مراکز مشاوره ازدواج در بحث ترویج ازدواج و فرزندآوری در جامعه اظهار کرد: توجه ویژه به این امر باید دغدغه همه گروه‌ها باشد تا جامعه‌ای پویا و شاداب و همواره فعال داشته باشیم.

در این همایش که همزمان با دومین روز هفته ملی جمعیت برگزار شد از خانواده‌های دارای سه فرزند یا بیشتر دستگاه‌های دولتی، اصناف و اقشار مختلف، کنشگران و سازمان‌های مردم نهاد فعال در بحث جوانی جمعیت و مراکز مشاوره و فعال ازدواج تجلیل و قدردانی شد.

حضور پرشور خانواده ها از اقشار و صنوف مختلف مردم ، فعالین و کنشگران اجتماعی و کارکنان دستگاه های اجرایی پیشرو در جوانی جمعیت از نکات ارزنده این همایش بود.

همچنین در این مراسم از اپلیکیشن "تشریف شاپ" که در خصوص بحث جوانی جمعیت و مراسم ازدواج طراحی شده رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی