English

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

شناسایی ظرفیت‌های گردشگری طبیعت در منطقه آذربایجان بسیار ضروری است

«روح‌الله متفکر آزاد» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت:شناسایی ظرفیت‌های گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم در منطقه آذربایجان بسیار ضروری است که این مهم با رویکردی راهبردی می‌تواند رونق روزافزون رشد و توسعه را در این منطقه رقم بزند.

شناسایی ظرفیت‌های گردشگری طبیعت در منطقه آذربایجان بسیار ضروری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، آذربایجان شرقی با وجود قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوان همچنان برای گردشگران ناآشناست. حتی گردشگران داخلی نیز تا اندازه‌ای با آن بیگانه هستند. این استان با دارا بودن جاذبه‌های متعدد طبیعی مانند کوه‌ها، دریاچه‌های زیبای، جنگل‌های ارسباران، دره‌ها، دشت‌های سرسبز، چشمه‌های آب معدنی، غارها، آبشارها، رودخانه‌های زیبا و همچنین با داشتن جاذبه‌های فرهنگی متنوع از قبیل روستاهای تاریخی، شهرهای زیبا و بناهای متعدد تاریخی و فرهنگی، همچنان از مواهب گوناگون صنعت گردشگری بی‌بهره مانده است. از این رو توریسم استان نیازمند شناخت توانمندی‌ها و برنامه‌ریزی بلندمدت و نگرش واقع‌بینانه تمامی دستگاه‌های مرتبط با این صعنت است.

 

بزرگترین شهرک سرمایه‌گذاری منطقه در استان آذربایجان

«روح‌الله متفکر آزاد» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به ظرفیت های فراوان و سودبخش سرمایه‌گذاری استان آذربایجان شرقی، گفت: توسعه صنعت و تولید در استان بر مبنای سرمایه‌‌گذاری‌های خارجی برنامه‌ریزی شده که برای نیل به این هدف نقش ویژه‌ای برای شهرک‌های سرمایه‌گذاری دیده شده است.

 

ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری استان آذربایجان شرقی

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی بیان داشت: استان آذربایجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر اتصال به اروپا قرار دارد و در سده‌های گذشته جاده ی کهن ابریشم از آن عبور می‌کرده است. این استان همچنین پایتخت حکمرانی‌های مختلفی در ایران بوده است از این‌رو آثار باستانی و تاریخی فراوانی را در این منطقه دیده می‌شود.

وی افزود: هم اکنون آثار و بناهای تاریخی زیادی از مظاهر حکمرانی دوره‌های مختلف به خصوص دوره ایلخانی، قره قویونلوها، قاجاری و صفوی در استان به جای مانده است.

متفکرآزاد، درمورد ظرفیت های گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم در منطقه آذربایجان، گفت: جنگل های کهن ارسباران یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی استان است .

 

توریسم سلامت

متفکر آزاد درباره ظرفیت‌های توریسم سلامت آذربایجان، توضیح داد: همانطور که می‌دانید در دوران یخبندان تنوع زیستی سه ۳ دشت بزرگ در دنیا نابود نشد. یکی از این مناطق دشت و جنگلهای ارسباران بوده که هم اکنون جزء متنوع‌ترین زیست بوم های دنیا به شمار می‌رود.

وی همچنین در مورد ظرفیت های توریسم سلامت آذربایجان شرقی گفت: منطقه آذربایجان و شهر تبریز هاب و مرکزیت سلامت منطقه است و بیماران زیادی از منطقه سی آی اس و قفقاز و کشورهای پیرامونی نظیر عراق و ترکیه و به‌خصوص آذربایجان و ارمنستان برای استفاده از خدمات درمانی به اینجا مسافرت می‌کنند.

 

تبریز پذیرای گردشگران مذهبی از کشورهای منطقه است

نماینده مجلس با اشاره به آنکه شهر تبریز هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی از کشورهای منطقه است، تصریح کرد: در کشورهای اطراف استان آذربایجان و به خصوص در کشور آذربایجان شرقی مسلمانان و شیعیان زیادی زندگی می‌کنند که هر ساله برای زیارت مناطق مذهبی ایران از جمله حرم امام رضا(ع) و شاهچراغ و حضرت معصومه(ع) وارد تبریز شده و سپس راهی این مناطق می‌شوند.

 

احداث شهرک‌های سرمایه گذاری خارجی در استان آذربایجان شرقی

وی، از برنامه توسعه شهرک‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در استان آذربایجان شرقی به عنوان نخستین منطقه درکشور تجربه ایجاد شهرک ویژه سرمایه‌‌گذاری خارجی با موفقیت انجام شد و احداث شهرک‌های سرمایه‌گذاری جدید دیگری در استان دنبال می‌شود.

وی گفت: هم اکنون زیرساخت‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان آذربایجان و شهر تبریز فراهم شده و سرمایه‌داران به خصوص از کشورهای همسایه از سرمایه گذاری در استان استقبال کرده‌اند.

متفکر آزاد اطمینان داد با توجه به رویکرد مسوولان استان در زمینه تسهیل جذب سرمایه گذاری و استعدادها و ظرفیت‌های استان در این زمینه، افراد به هیچ وجه نگران سرمایه گذاری در آذربایجان نباشند و مطمئن باشند سود خوبی عاید آنها خواهد شد.

رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس با اشاره به آنکه در برنامه بودجه، نرخ رشد 8 درصدی برای استان پیش بینی شده، گفت: 5/3 درصد این نرخ رشد اقتصادی از محل بهره‌وری و 5/4 درصد ازمحل سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

نگاه مسئولان استان برای رسیدن به این میزان نرخ رشد اقتصادی در وهله نخست به جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده که تا حدی در این زمینه موفقیت حاصل شده است.

 

بیشتر بخوانید: 

شرایط برای سفر گردشگران آذربایجانی به ایران را سخت کردند

 

بزرگترین شهرک سرمایه گذاری خاورمیانه در استان آذربایجان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: هم اکنون بزرگترین شهرک سرمایه‌گذاری خاورمیانه در استان آذربایجان و فاصله میان شهر تبریز و آذرشهر به نام شهرک شهید سلیمی احداث شده که بیش از ۳۰ هزار کارگر برای کار و تولید هر روز وارد این شهرک می‌شوند.

همچنین، در حوزه‌های درمانی و همه رشته‌های پزشکی در شهر تبریز، پزشکان و متخصصان چیره دست و با دانشی  وجود دارد ضمن آنکه هزینه های درمانی در اینجا نسبت به بسیاری نقاط در منطقه بسیار پایین‌تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه