English

حجت الاسلام اکبر احمدپور:

صنایع تبدیلی معدنی، حلقه مفقوده رونق اقتصادی منطقه خواف است

نماینده مردم خواف و رشتخوار بیان کرد: تاکنون اقدام در خور توجهی برای جلب سرمایه گذاری واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی و فرآوری معدنی و ممانعت از خام فروشی در سنگان خواف انجام نشده است.

صنایع تبدیلی معدنی، حلقه مفقوده رونق اقتصادی منطقه خواف است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام اکبر احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: نبود صنایع تبدیلی و پایین دستی از مشکلات مهم و حلقه مفقوده توسعه صنایع معدنی در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف است و به دلیل این معضل بخش زیادی از سنگ آهن و مواد معدنی استخراجی به صورت خام به سایر نقاط ارسال کشور می شود.

حجت الاسلام احمدپور در ادامه این سخنان اضافه کرد: با وجود ظرفیتهای بسیار مجتمع سنگ آهن سنگان خواف از نظر ذخایر و استخراج سنگ آهن و مواد معدنی در سطح منطقه، کشور و جهان، نبود صنایع پایین دستی و فرآوری در منطقه به یک مشکل اساسی تبدیل شده است.

نماینده خواف و رشتخوار تاکید کرد: صنایع تبدیلی و پایین دستی معدنی حلقه مفقوده رونق اقتصادی این منطقه است و اگر این معضل به همین منوال استمرار یابد در دهه های آینده به طور کلی معادن را به عنوان یک ظرفیت خوب اقتصادی کشور در منطقه خواف از دست می دهیم.

وی همچنین متذکر شد: تنها راه پیشرفت و آبادانی این منطقه ایجاد و توسعه کمی و کیفی صنایع فرآوری و تبدیلی و پایین دستی معدنی است و دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای حفظ این سرمایه های ملی و جهت دهی آنها در مسیر توسعه منطقه ای بستر جذب سرمایه گذاری در این بخشها را فراهم و از سرمایه گذاران متقاضی حمایت کنند.

حجت الاسلام احمدپور در خاتمه تاکید کرد: تاکنون اقدام در خور توجهی برای جلب سرمایه گذاری واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی و فرآوری معدنی و ممانعت از خام فروشی در سنگان خواف انجام نشده است و در جلسه های متعدد با مسوولان مربوطه این مساله به صورت خاص پیگیری شده است و امیدوارم دولت سیزدهم به این مطالبه مهم این منطقه عنایت خاص داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی