English

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

تا سال آینده اولین محصول فراوری بافت سازمان پزشکی قانونی به بازار عرضه می‌شود

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: اولین محصول فراوری بافت سازمان تا سال آینده به بازار عرضه می‌شود که در ایمپلنت‌های استخوانی، دریچه های قلبی، قرنیه و … نیاز بیش از ۴۰۰ هزار بیمار را در طی سال تأمین می‌کند.

تا سال آینده اولین محصول فراوری بافت سازمان پزشکی قانونی به بازار عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، عباس مسجدی در مراسم افتتاح پروژه ملی اداره کل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: یکی از خدمات ویژه و اقدامات موثر علمی پزشکی قانونی موضوع فراوری بافت و تلاش برای تحقق این امر است که طی تفاهمنامه ای با دانشگاه آزاد اسلامی این مهم در دستور کار قرار گرفته و تا سال آینده اولین محصول را به بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر فراوری بافت‌های برداشتی در سالن‌‎های تشریح توسط دو شرکت خصوصی انجام می‌شود که به دلیل عدم نظارت، محصولات را با قیمت های بالا به مردم ارائه می کنند اما با ورود جدی سازمان به این موضوع و همکاری دانشگاه آزاد به زودی شاهد عرضه اولین محصول بافت فراوری شده سازمان به بازار خواهیم بود که به دلیل نظارت حاکمیت با هزینه مناسب در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: در مجموعه ۷۵ هکتاری دانشگاه آزاد در شهر پرند که به طب بازساختی اختصاص دارد بخشی در اختیار سازمان قرار گرفته تا اقدامات مربوط به فراوری بافت در آنجا انجام و محصول نهایی آماده سازی شود.

مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه با اشاره به رویکرد جدید قوه قضاییه گفت: رویکرد جدید قوه و پیرو آن سازمان پزشکی قانونی کشور، هوشمندسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و کارآمدسازی است و آنچه در سازمان به طور جدی و به عنوان گفتمان غالب دنبال می‌شود، نهضت خدمت رسانی بی منت به مردم توام با حفظ احترام است.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است در مردم یاس و ناامیدی را نسبت به نظام ایجاد کند و در این شرایط مدیران و مسئولان وظیفه دارند با خدمت رسانی خوب و مناسب به مردم مانع تحقق این هدف دشمن شوند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به افتتاح پروژه گلستان در مدتی حدود ۱۸ ماه ادامه داد: امروز تنها یک ساختمان را افتتاح نمی کنیم بلکه شاهد یک بسته خدمت رسانی دلسوزانه و جهادی هستیم که با همدلی و همراهی مدیران ستادی و استانی و تلاش همه جانبه به نتیجه رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه اولین پروژه خیرساز در استان گلستان افتتاح شد، افزود: افتتاح اولین پروژه خیرساز در استان گلستان موجب شد این موضوع در دستور کار سازمان قرار گیرد و رایزنی هایی با خیرین در استان های مختلف صورت گیرد که برکات خوبی هم برای سازمان و هم مردم به همراه داشته زیرا با توجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان تنها به ظرفیت مجلس و دولت بسنده نکرد و تلاش کرد برای تأمین نیازها از کمک خیرین هم بهره مند شود.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای فیزیکی و ساختمان های پزشکی قانونی گفت: در حال حاضر پزشکی قانونی در ۴۶۵ مرکز به مردم ارائه خدمت می کند که از این تعداد ۵۱ درصد ملکی است و از این ۵۱ درصد نیز ۵۰ درصد نیازمند نوسازی است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد مراکز پزشکی قانونی استیجاری، امانی و یا در مطب های پزشکان است، تصریح کرد: به لطف خدا و با پیگیری مسئولان طی سال های اخیر ۵۰ پروژه ملی پزشکی قانونی به بهره برداری رسیده است و مراکزی نیز به مناسبت دهه فجر در سال جاری افتتاح می شود که اولین مرکز امروز در گلستان و هشت مرکز نیز طی هفته آینده در دیگر استان ها افتتاح خواهد شد.

به گفته مسجدی با افتتاح این پروژه ها که ۹۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، ۷۸۰۰ متر مربع به اعیان سازمان اضافه می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی سازمان اظهار داشت: سازمان در سال های اخیر دستاورهای علمی قابل توجهی داشته از جمله ساخت کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر که سال گذشته توسط رییس محترم قوه قضاییه رونمایی شد و دستگاه نمونه گیر خودکار (اتوسمپلر) بومی سازی شده نیز به زودی رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: هرچند تحریم های ظالمانه دشمن مشکلات بسیاری را برای سازمان هایی همچون پزشکی قانونی که به مواد و تجهیزات وارداتی نیاز دارند ایجاد کرد، اما عاملی شد که بتوانیم با تکیه بر توان نخبگان داخلی نسبت به بومی سازی و ساخت تجهیزات اقدام کنیم.

وی با تاکید بر تلاش سازمان در استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها افزود: با اقدامات صورت گرفته و همکاری و رایزنی با شرکت های دانش بنیان در تأمین و بومی سازی مواد و تجهیزات به موفقیت های قابل توجهی رسیده ایم و امیدواریم با ادامه حرکت در این مسیر بتوانیم در ۵ سال آینده سازمان را در حوزه مواد و تجهیزات به خودکفایی برسانیم.

وی اقدام علمی دیگر سازمان را دایر کردن مرکزی به منظور برگزاری برخی دوره های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و کار روی کاداور عنوان کرد و گفت: از آنجا که بسیاری از تخصص های پزشکی باید دوره هایی را در پزشکی قانونی بگذرانند به دنبال آن هستیم که مرکزی را دایر کنیم تا آنان بتوانند به جای نمونه واقعی روی کاداور کار انجام دهند که دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

مسجدی همچنین با اشاره به اقدامات علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به ارتقای رتبه علمی این مرکز در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به رتبه ششم مراکز تحقیقات مشابه خود در کشور دست یافته است که موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

وی با تأکید مجدد بر اینکه پزشکی قانونی در مرزهای دانش حرکت می کند و با کار و تلاش جدی در جهت رفع مشکلات مردم گام برمی دارد، اظهار امیدواری کرد: با همکاری و حمایت نهادهای مربوط مشکلات این سازمان که عمدتا با مراجعین متالم و دردمند مواجه است برطرف و خدمات بهتر در شرایط و فضای فیزیکی مناسب تر به آنان ارائه شود.

بیشتربخوانید

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه