English

مهرشاد طهماسبی:

پزشکی قانونی به دنبال حل چالش های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است

نشستی با حضور مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام، معاون پژوهش و فناوری، نمایندگان رشته های حقوق، روانشناسی و... دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

پزشکی قانونی به دنبال حل چالش های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهرشاد طهماسبی در این نشست با اشاره به خدمات پزشکی قانونی در جامعه به عنوان یک نهاد مستقل و زیر نظر قوه قضاییه گفت: تعامل با مجموعه دانشگاهی و همکاری با متخصصین حوزه های مختلف اصلی ترین راه برای تکامل هر سازمانی است و مجموعه پزشکی قانونی با توجه به وظایف خطیر خود در راستای کشف حقیقت به دنبال حل چالش های خود به کمک اساتید، نخبگان و صاحب نظران علمی است.

مدیرکل پزشکی قانونی در ادامه علاوه بر همکاری های پژوهشی، تعامل در حوزه آموزش، آزمایشگاه، علوم روابط عمومی و کامپیوتر را از دیگر موارد مهم ارتباط با دانشگاه خواند. 

 رحمت اله محمدی پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز ضمن ابراز خرسندی از تعامل صورت گرفته گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام با کمک ۲۰۰ عضو هیئت علمی تمام‌وقت در رشته‌های مختلف و بیش از ۶ هزار دانشجو که نزدیک به نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، آزمایشگاه‌های مجهز، اماکن ورزشی، مرکز رشد، سرای نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتری و ... با دسترسی مناسب در سطح شهر فضایی را فراهم کرده که دانشجویان به راحتی به تحصیل بپردازند. 

وی با اشاره به سیاست‌های ارتباط با «صنعت، جامعه و دانشگاه» برای حل بحران‌ها و معضلات اعلام کرد: دانشگاه باید محور حل مسئله و تلاش استادان برای نقش‌آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

در ادامه امین بختیاری مسئول امور پژوهشی پزشکی قانونی استان ایلام ضمن اشاره به نقش پژوهش در دنیای امروز گفت: با توجه به ماهیت کار پزشکی قانونی و ابعاد گسترده علم پزشکی در راستای کشف حقیقت و احقاق عدالت در جامعه، پژوهش همواره یکی از ارکان اصلی در پزشکی قانونی بوده است به گونه ای که مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به همت متخصصین و با هدف خودکفایی موفق به ساخت کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر شد.

وی در پایان به کسب رتبه دوم پژوهش پزشکی قانونی ایلام در سال 99 در میان استان های غیرقطب پزشکی قانونی کشور اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه