English

احسان کامرانی عنوان کرد؛

لزوم به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در توسعه همه‌جانبه هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود، یکی از راه‌های موفقیت و توسعه این استان را استفاده از توان نخبگان دانشگاهی قلمداد کرد.

لزوم به‌کارگیری ظرفیت نخبگان در توسعه همه‌جانبه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست مشترک تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان ضمن گرامی داشت روز دانشجو و هفته پژوهش گفت: توسعه متوازن در کشور از دغدغه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه شود و اگر این مهم در کشور و استان هرمزگان مد نظر قرار نگیرد، هیچ حرکت توسعه آفرینی، مثمر و مطلوب نخواهد بود.

وی توجه به سه اصل عدالت، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و مشارکت مردم در امور جاری کشور را مهم ارزیابی و تأکید کرد: اگر مسئولان در تحقق این سه اصل در جامعه تلاش نکنند، بدون تعارف، شیرازه آن جامعه از هم خواهد پاشید و به سمت بیماری رو به زوال خواهد رفت.

این استاد دانشگاه خواستار استمرار و تحکیم پایه‌های ارتباط دانشگاه با صنعت شد و افزود: اگر در جامعه این پیوند و ارتباط نتواند به معنای واقعی به منصه ظهور برسد و نهادینه شود، بدون شک توسعه جامعه با ابهام مواجه خواهد شد و در این میان نه دانشگاه می‌تواند به رسالت تولید علم خود عمل کند و نه صنعت می‌تواند پله‌های ترقی را در عرصه علم و فناوری به دست آورد.

کامرانی سرمایه‌گذاری و استفاده از تشکیلات هیئت اندیشه‌ورز و نخبگان جامعه را از مهم‌ترین نیازهای توسعه کشور قلمداد کرد و یادآور شد: قشری که می‌تواند جامعه را به توسعه همه‌جانبه نزدیک و سیاست‌های رشد و توسعه را بسط و گسترش دهد، نخبگان و اندیشه‌ورزان جامعه هستند که باید کنار گذارده نشوند و از مدار توجه نیز فاصله نگیرند.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ظرفیت استان را بر اساس سند راهبردی کشور دریامحور معرفی کرد و افزود: نیاز است از ۸۵ درصد ظرفیت مغفول مانده دریا با حفظ ذخایر زیست محیطی و رعایت اصول مدیریت محیط زیست با بهره‌برداری استاندارد و مطلوب و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در اقتصاد دریامحور به شکل معقول و با آینده‌نگری پژوهش‌محور استفاده شود که در این پروسه، مشارکت سازمان‌ها و نهادهایی مانند شهرداری، دانشگاه‌ها و... باید به‌خوبی در آن تعریف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه