English

هواشناسی:

خطر سقوط بهمن و باد شدید در ارتفاعات تهران/ آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که وضعیت جوی این استان، صاف تا کمی ابری و همراه با وزش بادشدید و احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات، افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پیش‌بینی شده است.

خطر سقوط بهمن و باد شدید در ارتفاعات تهران/ آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری

به گزارش خبرگزاری موج، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی طی پنج روز آینده، آسمان تهران در روزهای آتی صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که این وضعیت در بعضی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر روزهای یکشنبه، ۳۰بهمن و سه‌شنبه دوم اسفند همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات خواهد بود. برای امروز تا یکشنبه احتمال سقوط بهمن نیز پیش‌بینی شده است. 

طی پنج روز آینده به تناوب و به‌طور موقتی در ساعاتی که وزش باد قابل ملاحظه نداریم به‌ویژه در روز شنبه در مناطق پرتردد شهری افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است. همچنین روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا، شنبه، ۲۹بهمن صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و در روز ‌یکشنبه، ۳۰ بهمن صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعد ازظهر همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای دو و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، ایستگاه فیروزکوه آبعلی با کمینه دمای ۱۴- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

 

خطر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران

 

این سازمان همچنین با صدور هشدار زرد رنگ از خطر سقوط بهمن در مناطق مستعد و ارتفاعات استان تهران به‌دلیل افزایش دما و وزش باد از شنبه تا یکشنبه (۲۹ تا ۳۰ بهمن) خبر داده است. در اثر این مخاطره احتمال سقوط بهمن و و ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در گذر از جاده‌های کوهستانی و برفگیر، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط را توصیه کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

مسیرهای ورودی کوهستان‌های تهران تا شنبه مسدود شدند

امشب به شمال کشور سفر نکنید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی