English

لاشکی به خبرگزاری موج پاسخ داد؛

طلاب جذب شده در وزارت آموزش و پرورش چه کسانی هستند؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش درخصوص طلاب جذب شده در این وزارت خانه گفت: تعداد کثیری از این افراد، مدرسان شاغل در نهضت سواد آموزی هستند که سال ها سابقه تدریس دارند، همچنین مابقی این طلاب نیروهای با سابقه معلم قرآنی و نیروهای طرح امین بودند که پس از اجرای یک آزمون علمی جذب این وزارت خانه شدند.

طلاب جذب شده در وزارت آموزش و پرورش چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرگزاری موج، ماجرای جذب و استخدام بیش از پیش طلاب حوزوی در وزارت آموزش و پرورش و به طور مشخص به عنوان معلم در مدارس سراسر کشور از سال گذشته مطرح شد که مورد انتقاد بسیاری از افراد فعال در این حوزه قرار گرفت.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درخصوص جزئیات جذب طلاب در طرح امین آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه همواره مطیع قانون بوده است و طبق آنچه قانونگذار از سال 1399 بر ما مکلف کرده است، وزارت آموزش و پرورش پرونده جذب حدود 3 هزار نفر از طلاب در قالب طرح امین را به شرط بررسی وضعیت، شایستگی علمی و شرکت در آزمون ورودی به جریان انداخت.

وی افزود: پس از این آزمون، حدود 258 نفر از این طلاب به دلیل عدم کسب نمره قبولی از این طرح حذف شدند و مابقی در روند جذب وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.

لاشکی با بیان اینکه تمام این افراد از ماقبل سال 92 با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشتند مطرح کرد: تعداد کثیری از این افراد، مدرسان شاغل در نهضت سواد آموزی هستند که سال ها سابقه تدریس دارند، همچنین مابقی این طلاب نیروهای با سابقه معلم قرآنی و نیروهای طرح امین بودند که پس از اجرای یک آزمون علمی و پایش دوباره رتبه لازم را به منظور جذب در وزارت آموزش و پرورش کسب کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پایان درخصوص روند جذب این افراد بیان کرد: بسته به اعلام نیاز مدارس هر استان، این طلاب در مدارس دخترانه، پسرانه یا مقاطع تحصیلی مورد نیاز در قامت معلم مشغول به تدریس می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه