English

دانستنی‌های روانشناسی؛

برای تقویت روابط اجتماعی خود چه کنیم؟

تقویت کردن روابط اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط سالم با دیگران و همجنین داشتن یک زندگی شاد و موفق محسوب می‌شود.

برای تقویت روابط اجتماعی خود چه کنیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ممکن است بسیاری از افراد فرصت‌های کاری بسیار خوبی را به دلیل این که نمی‌توانند با افرادی که در اطرافشان هستند به خوبی ارتباط برقرار کنند از دست بدهند.

 در حالیکه برای برخی افراد، ارتباط برقرار کردن با دیگران در مدت زمان کوتاه کاری بسیار ساده و طبیعی محسوب می‌شود، برای برخی دیگر مدت زمان بیشتری لازم است تا چنین رابطه‌هایی شکل بگیرد.

اما با این حال با انجام برخی تمرین‌ها می‌توانیم روابط اجتماعی موفق داشته و به مرور زمان نیز در این توانایی مهارت بیشتری پیدا کنیم.

اجتماعی

صریح و صادق باشیم

 

سعی کنیم در روابط اجتماعی خود با دیگران صریح و صادق برخورد کنیم، در گفته های خود صریح و صمیمی باشیم و از هر نوع ابهامی اجتناب کنیم، چون اگر منظور خود را با صراحت بیان نکنیم طرف مقابل ما به اشتباه می افتد و به حدس و گمان متوسل می شود و از واقعیت دور می گردد.

 

به خاطر سپردن اسم افراد

برای داشتن روابط اجتماعی موفق، یکی از اولین توانایی‌هایی که باید در آن مهارت پیدا کنید، توانایی به خاطر سپردن نام افرادی است که می‌بینید. این مسئله‌ای است که چندان به آن توجه نمی‌شود ولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

بیان احساسات خود

با احساس خود روراست باشیم، سعی کنیم مشکلات زندگی و احساساتی که داریم، با همسر و شریک و با طرف مقابل خود در میان بگذاریم. حتی اگر گمان کنیم که موجب ناراحتی آنها می شود. اگر می خواهیم با طرف مقابل خود ارتباطی معقول و منطقی بر پایه تفاهم داشته باشیم، بهترین روش روراست بودن و احساس خود را با وی در میان گذاشتن است.

 

شرایط را آسان بگیرید

گاهی پیش می آید که فردی مطلبی را توصیف می کند، اما شما چیزی از آن متوجه نمی شوید.افراد متفاوت فکر می کنند و گاهی برقراری ارتباط سخت می شود، به خصوص اگر تجربه شخصی و حرفه ای متفاوتی داشته باشید.

 

از کلمه "منم همینطور" در حین مکالمه استفاده کنید، و در مورد مسائلی که طرف مقابل را هیجان زده می کند، نت برداری کنید .همچنین یک پیش زمینه از علایق شخص داشته باشید و سپس مکالمه را شروع کنید.

 

تقویت گوش دادن

نگران این نباشید که به موقع پاسخ طرف را بدهید، فقط به دقت به صحبت های طرف گوش کنید. و در وقت مناسب نظر خود را بازگو کنید.

اجتماعی2

یافتن زمینه مشترک و نکات مشابه

در جستجوی زمینه های مشترک باشیم، سعی کنیم در ارتباطمان بیشتر نکات مشترک و مشابه را پیدا کنیم. اهداف و نیازها و نگرانی ها را از نظر او بنگریم و برای اینکه شرایط طرف مقابل را درک کنیم باید امور او را از دید و نظر او ببینیم و با پرس و جو از اموری که موجب نگرانی او شده، متوجه بشویم، همین نکات مشترک زمینه های مساعدی هستند که زمینه همدلی و وحدت و تفاهم را بر روی آن می توان بنا کرد؛ عبارتی مثل: (من و تو هر دو همین را می خواهیم) را می توان بیان کرد.

 

اهمیت حفظ تماس چشمی در روابط اجتماعی قوی

انجام این کار اکسی توسین را در مغز آزاد می کند وموجب تقویت شدن اعتماد و ارتباط می‌شود. در طول مکالمات مهم، اگر محیط بسیار شلوغ است، به فضای خلوت تر بروید.

 

محترم شمردن احساس طرف مقابل

همواره رفتاری احترام آمیز داشته باشیم و احساس طرف مقابلمان را محترم بشماریم، کوچک کردن یکدیگر، به خصوص درحضور دیگران، در مناسبات و روابط، اثر تخریبی دارد، رفتار توأم با ظرافت و ملایمت نه فقط رفتار مودبانه را شامل می شود، بلکه صفا و صداقت واقعی و اعتماد کامل را نیز در بردارد.

 

افکار منفی را شناسایی و جایگزین کنید

اگر درباره تعاملات اجتماعی خود افکار منفی زیادی داشته باشید، امکان دارد به طور واقعی در روابطتان تاثیرات منفی داشته باشد.

افکار منفی را که باعث گوشه گیری و منزوی شدن می‌شود، شناسایی کنید. آنها را با افکار واقع بینانه و مثبت تری جایگزین کنید.

 

بیشتر بخوانید:

از عشق و امید تا ساده‌لوح بودن؛ نمادهایی که برای رنگ صورتی به کار می‌رود!

به ۳ دلیل مهم، با خودت زیاد حرف بزن!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه