English

روانشناسی رنگ‌ها؛

از عشق و امید تا ساده‌لوح بودن؛ نمادهایی که برای رنگ صورتی به کار می‌رود!

در حوزه روانشناسی رنگ ها، صورتی مظهر عشق و امید است اما از سوی دیگر از جمله ویژگی های منفی این رنگ بر روی افراد را ساده لوح بودن می دانند.

از عشق و امید تا ساده‌لوح بودن؛ نمادهایی که برای رنگ صورتی به کار می‌رود!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، روانشناسی دارای حوزه های مختلفی است و از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها و یا حتی کمک به سطح انرژی افراد و شادابی و یا کاهش افسردگی استفاده می شود. در میان متدها و روش ها و انواع مختلف روانشناسی، روانشناسی رنگ ها نیز به چشم می خورد.

مدلی از روانشناسی که شاید بسیار جذاب باشد و با دانستن اطلاعاتی درباره آن به موضوعاتی پی ببریم و به آن ها توجه کنیم که زندگی بیش از گذشته برایمان لذت بخش شود.

در واقع همان طور که می دانید، رنگ ها می توانند سبب این امر شوند که فرد بتواند به درک محیط، کسب اطلاعات و جهت یابی بپردازد و در نهایت با محیط پیرامون خود ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کند.

 از سوی دیگر ر وانشناسی رنگ به معنای تأثیرگذاری رنگ های موجود در محیط، همچنین بر ذهن و حالات روحی افراد است و می تواند بعنوان عامل کمکی در درمان بیماری‌های مختلف، ایجاد تغییرات مثبت در فکر، ذهن و جسم، تنظیم اهداف شغلی با کاهش استرس شغلی و ارتقاء مهارت های ارتباطی از آن استفاده کرد.

 

نماد و نشانه رنگ صورتی

 

همانطور که می دانید ترکیب  دو رنگ قرمز و سفید رنگ صورتی را بوجود می آورند که هر کدام غلظتش بیشتر باشد آن رنگ صورتی که بدست می آید می تواند تیره و یا روشن باشد.

این رنگ که شاید بسیاری آن را دخترانه بدانند در زیر مجموعه رنگ های گرم طبقه بندی می شود و شاید دیده باشید که از آن بمنظور توصیف گل رز استفاده می کنند و اگر بخواهند برای آن مکملی در نظر بگیرند، مکمل آن را رنگ سبز می دانند.

همانطور که به آن اشاره کردیم شاید رنگ صورتی انواع مختلفی داشته باشد، همچون؛ صورتی رز، گل بهی، صورتی چرک، صورتی پر رنگ و صورتی جیغ طیف های مختلف رنگ صورتی محسوب می شوند.

 

رنگ صورتی نماد چیست؟

 

این رنگ را نماد موارد بسیاری همچون عشق و عاشقی بدون قید و شرط، بخشش، امید به یک نتیجه، محبت و مهربانی به دوستان و خانواده، حساسیت و مراقبت های منحصر به فرد در دنیای زنانه، می دانند.

 

علاقه به رنگ صورتی و شخصیت شناسی

 

در صورتی که فردی به رنگ صورتی علاقه مند است می توان آن شخص را فردی سخاوتمند و مهربان و دوست داشتنی دانست در واقع افرادی که به رنگ صورتی علاقه دارند، دارای احساسات قوی هستند و با وجود سن بالا، همیشه ظاهری جوان دارند.

همچنین افرادی که به رنگ صورتی علاقه دارند همیشه به یک دیگر عشق میورزند و احساس مسئولیت دارند و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و دوستان زیادی دارند.

آن ها بسیار خوش بین هستند و همیشه جنبه مثبت هر چیزی را در نظر می گیرند.

رنگ صورتی، نشانه دوران پاک کودکی است و می تواند خاطرات دوران کودکی را در افراد زنده کند.

در روانشناسی، رنگ صورتی به عنوان نشانه ای از امید شناخته می شود و در صورتی که از این رنگ برای دکوراسیون استفاده می کنید باید بدانید که این رنگ از جمله رنگ های خنثی محسوب می شود و بیشتر در اتاق خانم ها و دختران استفاده میشود.

صورتی را با شفقت، گرما، امید و درک مرتبط می دانند و از این رو بسیاری از موسسات خیریه تصمیم می‌گیرند که از آن به عنوان یکی از اجزای اصلی برنامه بازاریابی خود استفاده کنند.

در واقع صورتی بیانگر نرمی، شیرینی و انرژی بصری است که برای بسیاری از محصولات و وب سایت‌هایی که محصولات و خدمات زنان ارائه می‌کنند، مانند سالن‌های زیبایی، کسب و کارهای مد و آرایشی پیشنهاد می‌شود.

صورتی در ایران، نشانه گل رز محمدی است که از آن گلاب تهیه می کنند.

رنگ صورتی1

رنگ  صورتی در جهان

 

رنگ صورتی در بیشتر کشورهای جهان، به عنوان یک رنگ دخترانه شناخته می شود و رنگ عشق است.

جالب است بدانید که؛ اروپایی ها در قرن ها پیش از رنگ صورتی برای نوزادان پسر و از رنگ آبی برای نوزادان دختر استفاده می کردند، کاملا برخلاف چیزی که در این روزها مطرح و باب است.

 

ویژگی های منفی رنگ صورتی بر روی افراد

 

  • ضعف جسمانی
  • بیش از حد احساسی و محتاط بودن
  • نیازهای عاطفی یا انتظارات غیر واقعی
  • ساده‌لوح بودن
  • نابالغ بودن
  • فقدان قدرت اراده

 

بیشتر بخوانید:

چرا به روانشناس یا درمانگر نیاز داریم؟

چرا طلاق در ایران به امری عادی تبدیل شده است؟/ 65 درصد اختلافات زناشویی مربوط به مشکلات جنسی است

 به ۳ دلیل مهم، با خودت زیاد حرف بزن!

 حقایقی درباره شخصیت!

 آیا اختلال دو قطبی، ترسناک و غیرقابل درمان است؟/ اختلال دو قطبی نشان از میزان رنج متحمل شده در فرد مبتلا است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه