English

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری موج:

آموزش و پرورش موافق تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش نیست

محسن زارعی گفت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان موافق تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش نیست و وزیر نیز صراحتا به این موضوع اشاره کرده است.

آموزش و پرورش موافق تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، به باور روانشناسان و مشاوران تحصیلی مدارس، افت تحصیلی دانش آموزان زمانی رخ می دهد که فاصله بین استعدادهای بالقوه و بالفعل فرد زیاد شود. در حقیقت نبود ارتباط چهره به چهره بین معلم و دانش آموزان، بیسوادی یا کم سوادی برخی از والدین و ناتوانی آنها در هدایت تحصیلی فرزندان، شاغل بودن بسیاری از مادران، بی توجهی دانش آموزان به آموزش های مجازی، کاهش ساعات درسی در بستر فضای مجازی نسبت به زمان حضور در مدارس، فراقت طولانی مدت دانش آموزان در خانه و انجام ندادن تکالیف درسی از جمله دلایل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان در چند سال اخیر است.

متاسفانه بخش عمده ای از افت تحصیلی دانش آموزان به ضعف مهارت های فردی باز میگردد چراکه آنان یاد گرفته اند تحت فشار سیستم آموزشی برنامه ریزی کنند و در حقیقت فاقد خود تنظیمی هستند.

این روزها پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات یک ساله مراکز آموزشی به جهت پاندمی کرونا و هجرت دوباره دانش آموزان به کلاس های درس تعطیلات غیرمترقبه دست از سر سیستم آموزشی کشور بر نمی دارد و تعطیلات پشت سرهم از راه می رسند.

از تعطیلی به علت آلودگی هوا گرفته تا تعطیلی مدارس به علت برودت هوا و افت فشار گاز!

شاید به باور عده ای، تعطیلاتی در کار نیست و معلمان و دانش آموزان از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور به آموزش و تحصیل مشغول اند اما به واقع آموزش مجازی از طریق شبکه شاد و اینترنتِ همیشه در نوسان، به هیچ عنوان جای مدرسه وکلاس درس را برای دانش آموز نمی گیرد.

محسن زارعی رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری موج در این باره صراحتا اعلام کرد: آموزش و پرورش به هیچ عنوان موافق تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش نیست و وزیر نیز صراحتا به این موضوع اشاره کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش همواره به تصمیم گیران اعلام کرده است که تعطیلی باید آخرین گزینه مدارس باشد اما این روزها تبدیل به اولین گزینه شده است.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تاکید نسبت به نواقص شبکه شاد می گوید: تعطیلی مدارس به سیستم آموزشی کشور لطمه وارد می کند و قطعا اثرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت هرچند که با وجود تعطیلی ها، آموزش در فضای غیرحضوری در شبکه شاد ادامه دارد و باید در جهت رفع نواقص موجود الزامات رعایت شود.

 

بیشتر بخوانید:

افت تحصیلی دانش آموزان زیر سایه مازوت سوزی آقایان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی