English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش مجازی در روزهای تعطیلی مدارس صرفاً از طریق «شبکه شاد» مجاز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جلسه‌ای که در زمینه نحوه آموزش مجازی تشکیل شد، به این نتیجه ختم شد که بخشنامه‌ای در این زمینه به مدارس ارسال شود و در آن تاکید شد که تنها از بستر شبکه شاد استفاده شود و استفاده از سایر بسترها برای آموزش مجاز نیست.

آموزش مجازی در روزهای تعطیلی مدارس صرفاً از طریق «شبکه شاد» مجاز است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در خصوص چگونگی فرآیند تدریس مجازی در روزهای تعطیلی به دلیل شرایط نامساعد جوی یا آلودگی هوا اظهار داشت: متاسفانه این روزها با پدیده آلودگی هوا مواجه شده‌ایم و این موضوع ادامه دار است و در برخی از مناطق نیز شاهد بارش برف و باران هستیم که این موضوع منتج به غیرحضوری شدن مدارس می‌شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که آموزش دچار مشکل و تعطیلی نشود و از دوران کرونا این تجربه را داریم که کلاس‌های مختلفی به صورت غیرحضوری اداره می‌شدند و کارشناسان روان‌شناسی و مشاوره به این نتیجه رسیدند که کلاس‌های آنلاین، علاوه بر منافع، دارای ضررهایی نیز است.

ابراهیمی ادامه داد: جلسه‌ای که در این زمینه تشکیل شد، به این نتیجه ختم شد که بخشنامه‌ای در این زمینه به مدارس ارسال شود و در آن تاکید شد که تنها از بستر شبکه شاد استفاده شود و استفاده از سایر بسترها برای آموزش مجاز نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: شبکه شاد از سه سال گذشته که آغاز به کار کرده است، بسیار ارتقا یافته و مشکلات قبلی آن رفع شده است و از شبکه‌های خوب و موثر برای اطلاع‌رسانی و آموزش است.

وی گفت: به واسطه اینکه عمدتا تعطیلی‌ها دانش‌آموزان ابتدایی را اشامل می‌شود و مخاطرات حضور در فضای مجازی بدون نظارت والدین برای این گروه بیشتر است و یا ممکن است برخی دانش‌آموزان گوشی تلفن همراه مجزا نداشته باشند، مقرر شد بحث آموزش آنلاین نداشته باشیم و معلم تدریس مبحث همان روز را آماده کرده و در گروه شاد کلاس قرار داده تا دانش‌آموزان بتوانند در طول روز از آن استفاده کنند.

ابراهیمی بیان داشت: محتوای آموزشی در شبکه شاد توسط معلم انجام خواهد شد و دانش‌آموز محتوا را تماشا کرده و اگر تکلیفی نیز مشخص شده باشد، تکلیف برای معلم ارسال خواهد شد تا بازخوردگیری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: تمایلی به حضور مدت‌دار دانش‌آموزان در فضای مجازی نداریم چرا که بر اساس تجربه و پژوهش‌های انجام شده، آسیب این حضور به مراتب بیشتر از عدم حضور در این فضا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه