English

وزیر آموزش‌ و‌ پرورش:

کرونا آسیب ماندگاری در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند

وزیر آموزش‌ و‌ پرورش بیان کرد مخاطره کرونا در نظام تعلیم و تربیت مخاطره‌ای خاموش است و آسیب ماندگاری در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند.

کرونا آسیب ماندگاری در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، محسن حاجی میرزایی در دهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش و پرورش استان و رؤسای ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و یک میهمان ویژه که از اعضای هیأت دولت، معاونان و مشاوران رئیس جمهور و یا نمایندگان مجلس انتخاب و به صورت ویدئو کنفرانس و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود، در دهمین نشست آن که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد با بیان اینکه به نمایندگی از جامعه فرهنگیان کشور از خدمات جامعه سلامت کشور شامل پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان تشکر می‌کنم و در شرایطی که نظام و بهداست و درمان کشور تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داشت اما عملکر خوبی در مقاسیه با نظام‌های بهداشتی که تحت هیچ تحریمی نبودند، داشت.

وی با بیان اینکه کرونا همه مأموریت‌های آموزش و پرورش را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: مخاطره کرونا در نظام تعلیم و تربیت مخاطره‌ای خاموش و آسیب ماندگاری در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند زیرا مدرسه و آموزش حضوری گام مهمی در تکوین شخصیت، رشد روانی، سلامت، اجتماعی کردن و جامعه پذیری کودکان است؛ بنابراین مدرسه و آموزش حضوری فرصتی برای ساختن آینده کشور است.

وی با بیان اینکه در فاصله یک هفته از تعطیلی مدارس برنامه آموزش تلویزیونی تشکیل شد و به ادامه فرایند آموزش به صورت غیر حضوری پرداختیم، اظهار کرد: شبکه شاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک شبکه بزرگ تبدیل شد و در بین اپلیکشن های کشور از نظر تعداد کاربر و خدمات مورد ارائه یکی از بزرگترین شبکه‌های کشور است و شبکه شاد به تدریج رشد کرده است و مشکلات خود را هم کاهش داده است.

حاجی میرزایی با تشریح اینکه آموزش و پرورش همواره دغدغه فراهم کردن فرصت‌های مناسب آموزشی و عدالت آموزشی داشته است، اظهار کرد: کرونا فرصتی فراهم کرد تا برای عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر آموزشی امکان جدیدی را ایجاد کنیم و اکنون می‌توانیم با استفاده از شبکه شاد بهترین معلم را در دورترین مناطق کشور در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و محدودیت‌های مکان مناسب و نیروی انسانی با کیفیت با استفاده از شبکه شاد رفع شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش حضوری اولویت اول ما است و با وجود شیوع کرونا مدرسه باید باز باشد، اظهار کرد: مدرسه حلقه اتصال آموزش و پرورش با دانش آموز و خانواده است و اطمینان بخش برای استمرار فعالیت‌های آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت است و زمانی می‌توانیم از تعطیلی مدارس حرف بزنیم که قرار است تعطیلی عمومی اعلام شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه نگران در خانه ماندن کودکان در شرایط کرونا و افرایش وزن آنها هستیم، اظهار کرد: برنامه‌های گوناگون ورزشی برای دانش آموزان پیش بینی کرده ایم تا دانش آموزان تغذیه و تحرک خود را اصلاح کنند.

وی با اشاره به اهمیت طرح کوچ و تاکید آموزش و پرورش بر اجرای آن در شرایط کرونا، اظهار کرد: تاکنون ۶۰ درصد دانش آموزان شاخص توده بدنی شأن اندازه گیری شده است و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و دانش آموزان برای کاهش وزن دانش آموزان داده شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی طرح نماد را توسعه داده ایم اظهار کرد: این طرح در شبکه شاد در حال پیگیری است و برای افزایش تعداد مناطق و دانش آموزان تحت پوشش تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده ایم تا هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی را یاد بگیرد، اظهار کرد: کانون یاریگران زندگی، آموزش‌های بهداشتی و.... از دیگر طرح‌های آموزش و پرورش است که محتوای متناسب با آنها تهیه و در شبکه شاد بارگذاری می‌شود که برخی مطالب تا ۲۰ میلیون بار دیده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه نقشه راه آموزش و پرورش، سند تحول آموزش و پرورش است و تربیت متوازن شش ساحت مطرح شده در آن سند از اهداف اجرایی آموزش و پرورش است که در اجرای ساحت بهداشت و سلامت به همکاری و مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیاز داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه