English

آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به ایران تصویب شد

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران تصویب شد.

آیین نامه اجرایی انتقال دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور به ایران تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر غلامرضا حسن زاده با اشاره به تصویب این آئین نامه در شورای عالی برنامه ریزی، خاطرنشان کرد: آزمون صلاحیت، ملاک انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران است که مرحله اول آن در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و مرحله بعدی آن در مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی برای ادامه تحصیل از کشور خارج شدند در آزمون دی ماه شرکت کردند و آزمون مرداد ۱۴۰۲ مربوط به داوطلبانی می‌شود که بعد از سال ۲۰۱۹ میلادی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند.

وی با بیان این مطلب که منابع آزمون در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت بارگذاری شده است، افزود: داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون مرداد ۱۴۰۲ هستند باید حداقل ۷۲ واحد درسی مرتبط را با نمره قابل قبول گذرانده باشند.

حسن زاده تصریح کرد: حدود دو درصد از داوطلبان در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی پذیرفته و بقیه افراد در سایر رشته‌های کارشناسی جذب می‌شوند.

وی گفت: افرادی که ۶۰ درصد از حد نصاب نمره را کسب کنند می‌توانند مقطع رشته‌های اعلامی از شورای گسترش را انتخاب کنند و بر اساس اعلام ظرفیت دانشگاه‌ها، فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

حسن زاده یادآور شد: برای تسهیل فرایند انتقال دانشجویان و سنجش علمی آنها، این آزمون برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه