English

استاندار فارس:

بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) شیراز یک پروژه ملی است

استاندار فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص)، این مگاه اسپیتال را یک پروژه ملی معرفی کرد.

بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) شیراز یک پروژه ملی است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این آیین ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام ششم شیعیان حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص)، به عنوان یک پروژه ملی، نشان از فضای وحدت و یکرنگی در بین مسوولان استان فارس است.

او با قدردانی از امام جمعه شیراز و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه های اجرایی استان به پاس همکاری و مشارکت در پیشرفت پروژه های فارس، از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برای کمک به روند تسهیل خدمات در استان تشکر کرد و گفت: هجده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برای آبادانی فارس پای کار هستند.

استاندار فارس همچنین از دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  و مسوولان دانشگاه به پاس تلاش شبانه روزی برای به ثمر نشستن پروژه های سلامت در شیراز و استان قدردانی کرد و گفت: توسعه و بهره برداری از پروژه های بزرگ سلامت در شیراز، نیاز اصلی مردم استان و کشور است.

 ایمانیه گفت: با وجود اساتید ارزشمند و مجرب کودکان در بیمارستان های نمازی، شهید آیت الله دستغیب(ره) و مادر و کودک غدیر، نیاز به یک بیمارستان در حوزه کودکان در شیراز احساس می شد که بر همین اساس، ۴۰۰ تخت در بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) به کودکان اختصاص یافته است.

او با اشاره به ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در شیراز اظهار کرد: درصد بالایی از بیماران  در بیمارستان های شیراز برای دریافت خدمات درمانی در رشته های مختلف به ویژه پیوند اعضا،  از سایر استان های کشور مانند مشهد، تهران، تبریز، اصفهان مراجعه می کنند که ضرورت دارد خدمات درمانی در فضاهای مطلوب و استاندارد توسعه یابد.

ساخت بیمارستان

قطب پزشکی کشور نیازمند توسعه فضای درمانی است/ توانمندی شیراز در پوشش خدمات درمانی در سطح ملی و بین المللی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۱۴۰۰ تخت خوابی حضرت محمد رسول‌الله (ص) گفت: شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور نیازمند توسعه فضای فیزیکی برای تقویت روند خدمت رسانی به بیماران است.

سید وحید حسینی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: امروز به لطف خداوند متعال  و به برکت این عید مبارک، با حمایت استاندار فارس و وزیر بهداشت وهمچنین پیگیری مستمر مسوولان دانشگاه، شاهد به ثمر نشستن آرزوی ۱۰ ساله مسوولان و مردم شیراز هستیم.

او این پروژه عظیم درمانی را یکی از پروژه های موردنیاز کشور در ارایه خدمات درمانی برشمرد و از اختصاص ۴۰۰ تخت این بیمارستان به ارائه خدمات درمانی به کودکان خبر داد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با ابراز خرسندی از آغاز  عملیات اجرایی این پروژه پس از پیگیری های فراوان به عنوان گامی مهم در توسعه خدمات درمانی در استان فارس با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تامین شده که در صورت تخصیص اعتبار موردنیاز، پیش بینی می شود روند بهره برداری از این خدمت یزرگ سلامت، پنج سال به طول بینجامد.

 حسینی در ادامه با اشاره به گسترش پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۷ درصد بیمارانی که به بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز مراجعه می کنند، هموطنانی از سایر استان های کشور هستند که این حجم از اعتماد مردم برای دریافت خدمات سلامت در شیراز، نشانگر توانمندی بالای اساتید مجرب این مرکز آموزش عالی و ثمربخشی تلاش های مجموعه دانشگاه در توسعه خدمات سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شیراز با وجود ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، نیازمند توسعه فضای فیزیکی مراکز درمانی است، از کمبود دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی در شیراز خبر داد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خوشبختانه شاهد بهره برداری از بیمارستان های دولتی بسیاری در شهرستان های استان بودیم و در شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، تنها چند بیمارستان خیریه و خصوصی ساخته شده که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال پیگیری برای توسعه خدمات درمانی در بخش دولتی با راه اندازی بیمارستان های بزرگ هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حمایت های وزیر بهداشت و استاندار فارس، همکاری و همراهی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی و قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و مسوولان دانشگاه در اجرای پروژه بیمارستان ۱۴۰۰ تخت خوابی حضرت محمد رسول‌الله (ص)قدردانی کرد.

این آیین صبح امروز، بیست و دوم مهر ۱۴۰۱ برگزار و عملیات اجرایی این پروژه، در بلوار مهندسین شیراز آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه