English

با حضور سید مجتبی شفیعی؛

۱۱ محور کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک تشریح شد

مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: پژوهشگران می توانند مقالات خود را در ۱۱ محور حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند، برنامه ریزی حمل و نقل و برنامهریزی شهری، ایمنی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، حمل و نقل پاک و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک و طرح هندسی، حمل و نقل بار،آموزش، مقررات و رفتار ترافیک، مدیریت سیستم های حمل و نقل و مباحث ویژه ارائه دهند.

۱۱ محور کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک تشریح شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج،صبح امروز نشست خبری نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حملو نقل و ترافیک با حضور سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان ترافیکو حمل و نقل شهرداری تهران و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

شفیعی با بیان اینکه این کنفرانس به عنوان بزرگترین رویداد علمی در حوزه مهندسی حمل و نقل ترافیک در سطح کشور و خاورمیانهاست و از سال ۷۴ به صورت سالیانه برگزار میشد اما متاسفانه در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا لغو شد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفندماه آغاز می شود افزود: از ۶ آذرماه بحث شروع ارسال مقالات اغاز شد و تا ۱۵بهمن ماه پژوهشگران فرصت دارند مقالات خود را در سایت برگزار کنند و قرار است تا پایان بهمن ها داوری ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۱ محور به عنوان عناوین محتوای مقالات مشخص شده استافزود: پژوهشگران می توانند مقالات خود را در ۱۱ محور حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند، برنامه ریزی حمل و نقل و برنامه ریزی شهری، ایمنی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، حمل و نقل پاک و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک و طرح هندسی، حمل و نقل بار،آموزش، مقررات و رفتار ترافیک، مدیریت سیستم های حمل و نقل و مباحث ویژه ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: در سال های گذشته نتایج برخی از این مقالات ارائه شده توسط پژوهشگران در حوزه کلان انجام شده است.

شفیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص تاثیر این کنفرانس ها در مهندسی حمل و نقل ترافیک پایتخت تصریح کرد: خیلی از این ابزار و روش ها در سیستم مهندسی حمل و نقل و ترافیک در اثر همین کنفرانس ها هست که به بار می نشید مانند دوچرخه های اشتراکی و طرح زوج و فرد.

تاثیر نتایج کنفرانس بر وضعیت ترافیک

وی درخصوص نتایج کنفرانس مطرح کرد:اگر به ترافیک پرداخته نشود روز به روز وضعیتش بد تر میشود و یکی از اقدامات حفظ وضع موجود است چراکه حجم تقاضا و تردد ها در حال افزایش است.

شفیعی تصریح کرد: به زودی جهش عظیمی در حوزه دوچرخه اشتراکی رقم خواهد خورد.

جزییات روش جدید اجرای طرح ترافیک 

مدیرعامل  سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به شیوه اجرای جدید طرح گفت: جلساتی با شورای شهر برگزار شده است اما ملاحظات کلی در این رابطه وجود دارد و باید تعداد دفعات روش اجرا را کاهش دهیم و به بهینه سازی روش اجرا برسیم و روش موجود نسبت به دنیا  عقب مانده نیست و نمی‌توان قطعا گفت که آیا در سال آینده طرح جدید پیاده می‌شود. 

وی اظهار کرد: اگر به موضوع ترافیک نپردازیم روز به روز وضعیت آن بدتر می‌شود و بر همین اساس باید برای حل آن اقداماتی انجام شود.

آغاز مدیریت پارک حاشیه ای برای ۷۰ هزار خودرو 

شفیعی با اشاره به اجرای مدیریت پارک حاشیه‌ای برای 70 هزار خودرو آغاز می‌شود و در سال آینده به 90 هزار جای پارک می‌رسیم.  

وی گفت: روش‌های گذشته چندان تاثیر نداشته است و سهم دوچرخه سواری 6 هزارم درصد است و علی رغم اینکه دوچرخه سواری تاثیرش بر رفع آلودگی هوای شهری بسیار قابل توجه است منافع بسیاری هم برای شهر دارد اما متاسفانه به آن توجهی نشده بود. 

وی ادامه داد: شبکه‌ای برای دوچرخه سواری ایجاد شده است اما عملا تبدیل به عاملی مزاحم برای شهر شده است و بعضا موتورسیکلت ها از آن تردد می‌کنند و بر همین اساس رویکرد سازمان ترافیک این است که در نقاطی که شبکه وجود دارد بتوانیم آنرا حفظ کنیم و در مکان‌هایی که نیاز به اصلاح دارد باید این کار را انجام دهیم. 

دوچرخه سواری نیازمند حمایت مالی از سمت دولت و شهرداری است

شفیعی با بیان اینکه دوچرخه سواری نیازمند حمایت مالی از سمت دولت و شهرداری است گفت: به ازای هر یک سفر مدیریت شهری برای هر نفر 18 هزار تومان هزینه می‌کند اما برای دوچرخه‌سواری هیچ اقدامی انجام نشده و در مدل جدید خرید خدمت به فردی که دوچرخه را ایجاد کرده است پرداخت می‌شود و پرداخت سهم بنزین نیز منتظر طرح در شورای اقتصاد است تا بتوانیم برای دوچرخه ها پشتوانه مالی داشته باشیم. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به خیابان کامل گفت: به دنبال این هستیم تا رویکرد بهبود معابر شهری را بصورت شبکه‌ای دنبال کنیم و در بستر آن در شبکه بز گراها حتما خط ناوگان حمل و نقل عمومی را پیش بینی کنیم. 

وی با اشاره به مشکل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: شرکت کنترل ترافیک متولی چراغ های راهنمایی است پلیس روی زمان‌بندی چراغ ها نمی‌تواند وارد شود و عامل راهبر کنترل چراغ را در زمان های مخصوص برعهده می‌گیرد و اینکه چه زمانی پلیس باید وارد عمل شود همواره مورد اختلاف بوده است و ممکن است بر اثر برخی از خرابی ها برای چراغ ها مشکل ایجاد شود  قراردادی درحال انعقاد است تا زمان بندی تمام چراغ ها تغییر کند. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران طرح زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا موثر است اما ابزارهای پلاک خوانی فقط برای دوربین ها وجود دارد اما اگر ابزار کافی وجود داشته باشد و پلیس بتواند اقدامات لازم را انجام دهد می‌توان کاهش این امر را مشاهده کرد. 

در پایان محمود صفارزاده دبیر علمی کنفرانس با بیان اینکه این یکی از بزرگترین گردهمایی های کشور  علمی در حوزه حمل و نقل است خاطرنشان کرد: همچنین در این کنفرانس صاحب نظران برجسته بین الملی نیز حضور دارند و مقالات این کنفرانس در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه