English

بارش باران و برف در غرب و جنوب غربی کشور/ شهرهای صنعتی همچنان آلوده است

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش باران و برف در ارتفاعات، فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غربی پدیده غالب در مناطق غربی کشور است و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی همچنان ادامه دارد.

بارش باران و برف در غرب و جنوب غربی کشور/ شهرهای صنعتی همچنان آلوده است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با هشدار بر ادامه آلودگی هوا در کیفیت هوای تهران و شهرهای صنعتی ، ابراز داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز سه‌شنبه(۲۹ آذر) در بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش امروز برای گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۳۰ آذر) در نواحی ذکر شده بارش پراکنده انتظار می‌رود از بعد از ظهر چهارشنبه به‌تدریج در بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه (اول دی‌ماه) علاوه بر غرب در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به‌گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۲ دی‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید خواهد شد و در این نواحی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه(۳ دی‌ماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

ضیاییان در ادامه گفت: امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌ رود.

وی افزود: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کاهش دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ آذر) نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( اول دی‌ماه ) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ آذر) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۶- سردترین مرکز استان کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه