English

سخنگوی وزارت بهداشت:

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل در تامین دارو/ تا پایان بهمن ذخیره دارو را ۱۰۰ درصد می کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با تدابیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ذخایر دارویی بالای ۶ ماه کشور از ۳۳ درصد در ابتدای مهر ماه به ۵۸ درصد رسیده و تا پایان بهمن ماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل در تامین دارو/ تا پایان بهمن ذخیره دارو را ۱۰۰ درصد می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل ذخیره راهبردی دارو به حدود ۱۰۰ درصد تا پایان بهمن سال جاری خبر داد.

پاک‌آیین اظهار داشت: با تدابیر عاجل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ذخایر دارویی بالای ۶ ماه کشور از ۳۳ درصد در ابتدای مهر ماه به ۵۸ درصد رسیده و تا پایان بهمن ماه به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای تثبیت ذخیره راهبردی ۱۰۰ درصدی در آینده لازم است شرکت های تولید کننده دارو تسهیلات گرفته و خطوط تولید بعضا فرسوده خود را بازسازی کنند.

پاک‌آیین مهمترین مشکل در تامین دارو را کمبود نقدینگی دانست و اظهار داشت: تاکنون از ۱۵ هزار میلیارد تسهیلات بانکی مصوب بانک مرکزی کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر ۱۳ بانک عامل متعهد شده‌اند که نقدینگی شرکت‌های دارویی را با ارائه تسهیلات افزایش دهند، اما تنها ۲ بانک به تعهد خود در این زمینه عمل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، سیاست این وزارتخانه را حمایت حداکثری از تولید دارو در داخل کشور دانست و گفت: به تدریج و با افزایش ذخایر راهبردی، وارادات دارو محدود می‌شود و به کمک وزارت صمت برای واردات تجهیزات ساخت دارو نیاز داریم.

وی افزود: در عین حال هرگاه واردات دارو به دلیل کمبود تولید نسبت به تقاضا ضرورت پیدا کند، با توجه به شمول مالیات بر ارزش افزوده ۲ درصدی در مبادی گمرکی که مجلس شورای اسلامی به تازگی تصویب کرده، نسبت به وارادات دارو اقدام خواهد شد زیرا اولویت با تامین دارو و آسان‌سازی دسترسی مردم به آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه