English

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۹۸ درصد داروها تولید داخل است/ برخورد شدید قضایی با دپو غیرقانونی دارو

پرفسور قباد محمدی گفت: با توجه به این مهم که تولید بیش از 98 درصد داروها در داخل کشور است، با هرگونه دپو دارو تحت هر عنوانی به‌شدت برخورد قضایی صورت می‌پذیرد.

98 درصد داروها تولید داخل است/ برخورد شدید قضایی با دپو غیرقانونی دارو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن انتقاد از نگهداری غیرقانونی دارو تحت هر عنوانی در داروخانه‌ها و دیگر مراکز، ابراز داشت: نگهداری دارو در انبار شرکت و داروخانه به خاطر تغییر قیمت یا هر دلیلی ممنوع بوده و با متخلفین به‌شدت برخورد می‌شود.

قباد محمدی در جلسه ستاد توزیع داروی استان اظهار داشت: متأسفانه برخی از شرکت‌ها داروهای کمیاب را به دلایل غیرموجه در شرکت انبار می‌کنند و برخی دیگر سهمیه‌بندی این داروها را برای عرضه به داروخانه‌ها رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به شرایطی که به‌واسطه تحریم‌ها در سیستم دارویی کشور ایجادشده گفت: شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های توزیع دارو فشارهای زیادی را ازنظر مالی متحمل شده‌اند اما به لطف همکاری همه سیستم دارویی کشور مشکلات تا حدی برطرف شده است اما ما به‌عنوان متولیان سلامت تحت هیچ شرایطی نباید در راه انجام وظایفمان کوتاهی کنیم.

وی در ادامه افزود: در کشور ما توانایی‌های زیادی در عرصه دارو وجود دارد و ایران ازنظر تولید علم داروسازی در جهان مقام هشتم را دارد و ازنظر تولید دارو هم بیش از 98 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود و به همین علت ما با خودباوری می‌توانیم از سد همه مشکلات عبور کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه