English

معاون غذا و دارو کرمانشاه:

کرمانشاه امروز قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور است

دکتر قباد محمدی در بیان دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور و یکی از تولیدکنندگان مهم دارو در کشور محسوب می‌شود، درصورتی‌که قبل از انقلاب فناوری تولید دارو در استان وجود نداشت.

کرمانشاه امروز قطب تولید مواد اولیه دارویی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابیان اینکه هم‌اکنون باوجود ۳۹۱ داروخانه و ۴۰ شرکت پخش دارویی در استان کرمانشاه تأمین داروی بیماران با کمترین مشکل انجام می‌شود، ابراز داشت: پیش از انقلاب تنها ۱۰ داروخانه و ۲ شرکت پخش دارو در استان فعالیت می‌کردند و همین امر باعث ایجاد خلل‌هایی در امر دارورسانی به بیماران می‌شد.

وی راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل غذا و دارو پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تجهیز آن به پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی از قبیل؛ HPLC، دستگاه جذب اتمی، گاز کرماتو گرافــی و اسپکتوفتومتری را گامی بسیار مهم در راستای تشخیص سلامت انواع مواد غـذایی، آرایشی و بهداشتــی، دارو و تجهیزات پزشکی دانست.

 محمدی تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات تشخیصـی و درمانـی (تخصصی و فوق تخصصی) از قبیل سی‌تی‌اسکن، MRI، آنژیوگرافی قلبـی و رادیوتراپی نسبت به دوران پیش از انقلاب در استان کرمانشاه رشد صددرصدی داشته است.

 وی اعلام کرد: در استان کرمانشاه ۱۰ واحد تولیــدی و ۱۱۰ واحد صنفی تجهیزات و ملزومات پزشکی مشغول فعالیت هستند.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابیان اینکه تعداد واحــدهای تولیدی مواد غذایـی، آرایشی و بهداشتی استان از حدود ۱۰ واحد تولیدی قبل از انقلاب به ۳۰۶ واحد تولیدی در بعد از انقلاب افزایش‌یافته است گفت: محصولات برخی از واحدهای تولیدی در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند به‌طوری‌که در بازارهای داخلی و خارجی می‌توانند با محصولات مشابه رقابت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه