English

پیام فراجا به مناسبت روز دانشجو،

دانشجو نقش مهمی در آگاهی جامعه و اقتدار کشور دارد

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت روز دانشجو اعلام کرد: هر جامعه ای نیازمند نقد خردمندانه و منصفانه است و قشر دانشجو می تواند در این عرصه اعلام موجودیت کرده و نقش مهمی را در رفع موانع و مشکلات پیشرفت کشور و خردورزی، آگاهی و بصیرت جامعه ایفا کند.

دانشجو نقش مهمی در آگاهی جامعه و اقتدار کشور دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو ، یاد شهدای این روز در سال ۱۳۳۲ را گرامی داشت.

متن پیام فراجا به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است:

« ۱۶ آذرماه روز دانشجو، یادآور حماسه سه دانشجوی شهید "مصطفی بزرگ‌نیا"، "احمد قندچی" و "مهدی شریعت‌رضوی" است که در اعتراض به دیدار معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران در خون خود غلطیدند و پایه های استکبارستیزی را بنا نهادند.

این جنبش مبارزه علیه استبداد و در راس آن آمریکا مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد و جو خفقان و سرکوب شدید آن برهه از زمان شکل گرفت و نفرت از حکومت طاغوت آشکار گردید و هوشیاری و هوشمندی و رشادت این دانشجویان، توطئه های نظام سلطه را برملا کرد و از همان زمان فریاد آزادیخواهی و ظلم ستیزی در فضای دانشگاه ها طنین انداز شد.

حرکت دانشجویی ضد استکباری، ضد سلطه، ضد استبداد و ضد اختناق به سوی عدالتخواهی پیش رفت تا منجر به ثمر نشستن خون این جوانان شهید و پیروزی انقلاب اسلامی گردید و تمدن نوین اسلامی شکل گرفت.

جنبش های دانشجویی همواره بیدارکننده افکار و شکل دهنده گفتمان ها بر اساس تفکر و تحلیل پدیده های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... هستند و در این برهه از زمان که استکبار جهانی جنگی ترکیبی و رسانه ای به راه انداخته دانشجویی که نگاهی عمیق به مسائل پیرامونی خود دارد می تواند روشنگری کرده و دست استبداد را رو کند. هر جامعه ای نیازمند نقد خردمندانه و منصفانه است و قشر دانشجو می تواند در این عرصه اعلام موجودیت کرده و نقش مهمی را در رفع موانع و مشکلات پیشرفت کشور و خردورزی، آگاهی و بصیرت جامعه ایفا نماید.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهید عرصه مبارزه با استعمار و استبداد، روز دانشجو را به همه دانشجویان که در راستای علم اندوزی و آبادانی میهن اسلامی مان تلاش کرده و برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی از جان مایه می گذارند، تبریک گفته و عزت، سربلندی و توفیق آنان را در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سایه زعامت حضرت امام خامنه ای عزیز"مدظله العالی" از درگاه خداوند مسئلت دارد و تلاش می کند دوشادوش صاحبان اندیشه های نو و سازنده این مرز و بوم در راستای اعتلای ایران اسلامی گام بردارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه