English

نوری در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد؛

اضافه وزن دانش آموزان نگران کننده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده است.

 اضافه وزن دانش آموزان نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: تامین نیروی انسانی این وزارتخانه توسط دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد. معلمی که از این دانشگاه تربیت می‌شود باید در ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین مهارت داشته باشد.

وی درباره کمبود نیروی انسانی در مدارس گفت: کمبود نیروی انسانی را جبران و تلاش می‌کنیم هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

نوری با بیان اینکه برای بهتر شدن متون درسی از افراد با تجربه و اندیشمندان کشور استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: از ظرفیت‌های خانواده‌ها در بحث تعلیم و تربیت، کمتر استفاده شده است که در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

وی نسبت به اضافه وزن دانش آموزان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان پسر ما در کشور از ۲ دهم درصد به ۹ دهم درصد رسیده که نگران کننده است.

نوری از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد خواست با توجه به وجود مراکز علمی و آموزشی نظیر حوزه‌های علمیه، الگویی در کشور بر محور تعقل و تفکر طراحی کنند تا بتوان آن را به کل کشور تسری داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان یزد به لحاظ سرانه فضای آموزشی در بالاترین رتبه کشور قرار دارد، افزود: البته بسیاری از این واحد‌ها نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند.

وی به اتفاقات اخیر کشور هم گریزی زد و اظهار داشت: دشمن به دلیل پیشرفت‌های ما، سیلی خورده است. مدارس ما سه سال تعطیل بودند و بچه‌ها از فضای مجازی استفاده می‌کردند و دشمنان هم مدیریت افکار دانش آموزان را هدایت می‌کردند و همین موجب شد تا این اتفاقات رخ دهد. اکنون وظیفه ماست که در این زمینه دانش اموزان را آگاه کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه