English

مهدی عباسی در گفتگو با خبرگزاری موج:

سرانه مصرف آب در تهران نسبت به سایر شهرها بالاست/ وضعیت سدها وخیم است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سرانه مصرف آب مطرح کرد: طبق آمارهای رسمی، سرانه مصرف آب مردم تهران نسبت به کشور و سرانه مصرف آب در کشور نسبت به سایر کشورها به شدت بالا است و باید بتوانیم با برنامه ریزی های صحیح این میزان مصرف را به حد استاندارد و مطلوب برسانیم.

سرانه مصرف آب در تهران نسبت به سایر شهرها بالاست/ وضعیت سدها وخیم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، وضعیت ذخایر آب تهران به شدت بحرانی شده است و اگر در این یک ماه باقی مانده از پاییز و ابتدای زمستان بارش ها کم باشد به واقع کشور با یک بحران آبی رو به رو خواهد شد.

اکنون در آذرماه قرار داریم و وضعیت بارش ها نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور ناچیز بوده است و طبق اعلام شرکت آب منطقه ای تهران، ذخایر سدها نسبت به سال گذشته با کاهش 36 درصدی رو به رو  شده است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران ماه گذشته در این باره اعلام کرد میزان آب 5 سد اطراف تهران بسیار پایین آمده و به گفته مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران اگر باران نیاید تهرانی ها برای 100 روز آب خواهد داشت!

از آن وعده 100 روزه حدود یک ماه سپری شده و نه بارش چشمگیری داشتیم و نه برنامه، راهکار و آموزش مدونی برای مصرف بهینه به مردم اعلام شده است.

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج با بیان اینکه همه شهروندان تهرانی از کمبود آب تهران و وضعیت بحرانی آن مطلع اند گفت: متاسفانه میزان بارش ها نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه منابع تامین آب تهران در واقع همان رودخانه های سطح شهر هستند که توسط سدها مهار شده اند بیان کرد: متاسفانه طبق آمارهای اعلام شده میزان ذخایر سدها نیز در سال جاری با کاهش قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

این عضو شورای شهر با اشاره به منابع آب های زیرزمینی در تهران ادامه داد: این منابع نیز وابسته به نزولات جوی است و کاهش میزان بارش ها بر ذخایر چندین ساله آبی تهران تاثیر گذاشته و اکنون نگهداری از ذخایر باقی مانده رکنی اساسی و مهم است.

عباسی با اشاره به سرانه مصرف آب مطرح کرد: طبق آمارهای رسمی، سرانه مصرف آب مردم تهران نسبت به کشور و سرانه مصرف آب در کشور نسبت به سایر کشورها به شدت بالا است و باید بتوانیم با برنامه ریزی های صحیح این میزان مصرف را به حد استاندارد و مطلوب برسانیم.

وی به برنامه شهرداری تهران برای ذخیر بهینه آب اشاره کرد و افزود: در شهرداری تهران بازچرخانی آب در اولویت است به نحوی که آب مصرفی در تهران به صورت بازچرخانی در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

بازچرخانی آب، اولویت شهرداری است

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه با بازچرخانی آب استفاده از ذخایر آب های زیرزمینی به شکل چشمگیری کاهش می یابد خاطر نشان کرد: در این روش حدود یک چهارم نیاز شهرداری تهران به آب تامین می شود.

عباسی به خبر پایان منابع آبی تهران در روزهای آینده واکنش نشان داد و گفت: وضعیت ذخایر آب در سدهای کشور به شدت وخیم است و با توجه به وضعیت هواشناسی کشور و اینکه تضمینی برای بارش ها نداریم باید در مصرف بهینه آب اهتمام ورزیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه