English

شمس‌احسان در تذکری تاکید کرد؛

لزوم رسیدگی به عدم نوسازی و حل مشکل املاک واقع شده در حریم راه آهن تهران -تبریز

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: عدم نوسازی و حل مشکل املاک واقع شده در حریم راه آهن تهران -تبریز در مناطق ۱۷، ۱۸و ۱۹ در دستور کار سومین جلسه شورای عالی نهاد قرار گیرد.

لزوم رسیدگی به عدم نوسازی و حل مشکل املاک واقع شده در حریم راه آهن تهران -تبریز

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و سومین جلسه شورا در تذکری اظهار داشت: در پی گزارش‌های متعدد از مشکلات و معضلات مردم در حریم راه آهن تهران-تبریز که چندین سال قبل به زیر زمین منتقل شده است از این منطقه بازدید داشتم.

شمس‌احسان با بیان اینکه مطابق با قانون سال ۱۳۵۴، حریم راه آهن ۱۱۷ متر از آخرین خط در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه این خط راه آهن به زیر زمین منتقل شده  ۱۳ هزار و ۵۰۰ پلاک رها شده در این حریم دیگر  نباید مشمول محدودیت‌های ساخت و ساز حریم باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۶ احکام دائمی برنامه های پنج ساله، اجازه تصمیم گیری در این خصوص به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، افزود: با توجه به بین بخشی بودن این مشکل، نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران هم که یک نهاد بین بخشی است و وزارت راه و شهرسازی عضو شورای عالی آن است؛ به خوبی می تواند ماموریت به سرانجام رساندن این مهم را بر عهده گیرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم موضوع "عدم نوسازی و حل مشکل املاک واقع شده در حریم راه آهن تهران -تبریز در مناطق ۱۷، ۱۸و ۱۹"  در دستور کار سومین جلسه شورای عالی نهاد قرار گیرد تا بتوان با تغییر ضوابطِ به حق ِحریم راه آهن در این محدوده که مزین به نام خانم حضرت فاطمه زهرا(س) هم شده، کام مردم را شیرین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه