English

محمد اسلامی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

تحویل ۸ هزار اتوبوس و مینی بوس تعهد دو خودروساز تا پایان امسال است

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: تحویل 8 هزار اتوبوس و مینی بوس تعهد دو خودروساز تا پایان امسال است اما نسبت به تعهدات خود کند عمل می کنند و باید پاسخگو باشند.

تحویل 8 هزار اتوبوس و مینی بوس تعهد دو خودروساز تا پایان امسال است

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: در حال حاضر کمیته ای برای بررسی این جادثه تشکیل شده است و به زودی تصمیم گیری درباره دلایل حادثه اطلاع رسانی می شود.

محمد اسلامی با بیان اینکه 55 هزار کامیون بالای 40 سال در جاده‌های کشور تردد دارند و ما برای نوسازی این ناوگان برنامه مدون داریم، افزود: در جایی که مشکلی ایجاد شده باید توضیح دهند که چرا با اهتمام ویژه، برنامه به اجرا نمی‌رسد و ما هم مشکلات موجود را پیگیری می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه تعهدات خودروسازان برای تحویل اتوبوس و مینی بورس در سال جاری چقدر است چرا در اجرای این برنامه کند عمل می کنند، اظهار کرد: دو خودروسازی که برای نوسازی اتوبوس و مینی بوس قرار داد دارند باید امسال 8 هزار خودرو را برای نوسازی تحوبل دهند و اما نسبت به تعهدات خود کند عمل می کنند و باید پاسخگو باشند.

او تصریح کرد: در حال حاضر متوسط سن اتوبوسی 11 سال و متوسط سن ناوگان مینی‌بوسی 24 سال است که در این حوزه با فرسودگی بالایی مواجه هستیم و طبق مصوبه ابلاغ شده، برنامه نوسازی کامیون‌های بالای 30 سال را به اجرا رساندیم و 1500 کامیون در گمرکات معطل ترخیص هستند و هرچه سریعتر باید این کامیون‌ها وارد ناوگان شوند تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 80 درصد هزینه خرید ناوگان جدید را تسهیلات می‌دهیم افزود: آورده مالکان وسائل نقلیه فرسوده 20 درصد مابقی به اضافه کامیون فرسوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه