English

بارش باران، خیزش گرد و خاک و کاهش دما در برخی از استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در پنج استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و کاهش دما در نوار شمالی کشور تا سه شنبه خبر داد.

بارش باران، خیزش گرد و خاک و کاهش دما در برخی از استان ها

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا ظهر فردا (۲۴ تا ۲۵ مهرماه) در گیلان، غرب مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بخش‌هایی از اردبیل بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه شنبه (۲۵ و ۲۶ مهرماه) به‌تدریج گستره بارش‌ها به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز کشیده می‌شود و با تقویت جریانات شمالی، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید شده و دریای خرز مواج و متلاطم خواهد بود. چهارشنبه(۲۷ مهرماه) نیز در مناطق ذکر شده بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  یکشنبه و دوشنبه(۲۴ و ۲۵ مهرماه) برای جنوب شرق و نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه‌شرقی کشور، شمال اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه(۲۸ مهرماه) در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب، وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. تا روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش دما و از چهارشنبه تا آخر هفته افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ مهرماه) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۲۶ مهرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای  ۱۴ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۴ و ۲۵ مهرماه) اهواز با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه