English

وزیر آموزش و پرورش:

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل به مدارس/ ۵۶۹ مدرسه آسیب دیده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل های اخیر هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند بازسازی هستند.

خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی سیل به مدارس/ ۵۶۹ مدرسه آسیب دیده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برآورد خسارت ۱۸۲ میلیارد تومانی برای مدارسی که در مناطق سیل‌زده بوده‌اند، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای تخریب و یا آوار نشده و ۵۶۹ مدرسه با آسیب‌های جزئی، نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

وی افزود: خساراتی که سیل اخیر به فضاهای آموزشی وارد کرده است، شامل تخریب دیوار محوطه، ورود گل و لای به محوطه مدرسه، ریزش نازک کاری سقف‌ها، خرابی پوشش سقف‌ها و خسارت به برخی تجهیزات است.

نوری با اشاره به اینکه برآورد خسارت ناشی از سیل به مدارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: سیل، سیلاب و بارش های فراوان اخیر باعث تخریب کلی و یا آوار هیچ مدرسه‌ای در کشور نشده است و با تأمین منابع اعتباری که از سوی دولت محترم پیش بینی خواهد شد، تمامی مدارس مورد اشاره توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بازسازی و برای حضور دانش‌آموزان آماده خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جریان سیل اخیر مدارس ۱۱ استان از جمله تهران، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد آسیب دیده‌اند که بر اساس بررسی کارشناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اغلب آنها نیازمند تعمیر و بهسازی هستند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری مدیریت بحران کشور و خیرین حقیقی و حقوقی مدرسه ساز که همواره یار و یاور دستگاه تعلیم و تربیت کشور بوده‌اند، بازسازی مدارس آسیب دیده با اولویت آغاز خواهند شد تا انشاالله در مهر ۱۴۰۱ با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه