English

معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرگزاری موج:

عادی انگاری و ایجاد فواصل میان دوزهای واکسن کرونا عامل اصلی افزایش آمار است/ شیوع وبا در کشور جدی نیست

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت علت اصلی افزایش مجدد آمار مبتلایان و کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا را ایجاد فواصل طولانی بین دوز های تزریق شده واکسن کرونا اعلام کرد.

عادی انگاری و ایجاد فواصل میان دوزهای واکسن کرونا عامل اصلی افزایش آمار است/ شیوع وبا در کشور جدی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، پس از ماه ها گذر از بحران پاندمی کرونا و رسیدن به یک آرامش نسبی، سازمان جهانی بهداشت با انتشار خبری نسبت به افزایش دوباره مرگ و میرها براثر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر جهان هشدار داد و اعلام کرد پس از چند هفته کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس، مجددا تعداد قربانیان گزارش شده در سطح جهان در هفته گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره اعلام کرد: "از آنجایی که بسیاری از کشورها نظارت و آزمایش‌های تشخیص پاندمی کرونا را کاهش داده‌اند، اطمینان داریم که تعداد اعلامی افراد مبتلا به کووید 19 به شدت کمتر از میزان مبتلایان واقعی آن است".

پس از اعلام این خبر توسط سازمان جهانی بهداشت، واکنش ها در ایران حاکی از جدی نگرفتن مردم نسبت به این هشدار بود به نحوی که تعدادی از متخصصان حوزه بهداشت تلویحا نسبت به عدم لزوم رعایت ماسک سخن گفتند و یکی از برنامه های تلویزیونی که به صورت جمعی و با حضور مردم ضبط می شود خودسرانه به نشانه پایان پاندمی کرونا و جشن خداحافظی ماسک های خود را درآوردند اما موضوع تنها به این جا ختم نمی شود و طی روزهای اخیر عمدتا در مکان های شلوغ مانند مترو، مراکز تفریحی وخرید نیز ماسک بر صورت شهروندان مشاهده نمی شود.

ناگفته نماند متخصصان عفونی بارها درخصوص آغاز پیک جدید کرونا در کشور هشدار دادند اما این عادی انگاری ها منجر به کاهش ۶۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور شده است به نحوی که اخیرا میزان استفاده از ماسک در ایران به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

حال پس از گذشت سه ماه براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت از روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در کشور چهار رقمی شده و آمار افراد بستری و کشته شده ها هر روز در حال افزایش است.

یک اپیدمیولوژیست با اشاره به افزایش ۳ برابری مبتلایان به کرونا در کشور اظهار اعلام کرد، این روزها تعداد مبتلایان به کرونا بسیار افزایشی شده است و بر همین اساس احتمالا پیک جدیدی در راه است اما درخصوص زمان آن نمی‌توانیم پیش‌بینی درستی داشته باشیم.

مردم برای تزریق دوز چهارم واکسن مراجعه کنند

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درخصوص افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور گفت: از ماه گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال افزایش آمار در کشور با توجه به افزایش آمارهای جهانی مورد تاکید قرار گرفت و شخص رئیس جمهور همواره بر این موضوع تاکید داشتند.

حیدری علت اصلی افزایش مجدد آمار مبتلایان و کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا را ایجاد فواصل طولانی بین دوز های تزریق شده واکسن کرونا اعلام کرد و افزود: عادی انگاری در جامعه و عدم تمایل عده ای از مردم به جهت تکمیل روند واکسیناسیون، یکی از دلایل اصلی افزایش آمار در کشور است و باید هر چه سریعتر مردم برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سبد واکسیناسیون کشور اظهار کرد: همه واکسن های مورد تایید کشور اعم از خارجی و داخلی به تعداد بسیار بالا موجود است و تمام افرادی که شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته است با توجه به در پیش بودن بازگشت حجاج بیت ا… الحرام، گردهمایی عظیم اربعین حسینی، آغاز سفرهای گردشگری با توجه به گرمای هوا و به دنبال آن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هرچه سریعتر به منظور دریافت دوز چهارم واکسن به مراکز از پیش اعلام شده مراجع نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

تزریق دز یادآور سالانه واکسن کرونابه دنبال مهار و فروکش کردن ویروس

هشدار رییس علوم پزشکی قم در خصوص افزایش آمار کرونا

 

سیاست دولت در قبال واکسن نزده ها اقناعی است

حیدری سیاست دولت در قبال واکسن نزده ها را اقناعی توصیف و بیان کرد: با توجه به اینکه قریب به 75 درصد از جمعیت کشور واکسینه شدند سیاست و تاکید ما همواره در ستاد ملی مقابله با کرونا اقناعی بوده است و اکنون تفاوت بین واکسن زده ها با واکسن نزده ها کاملا شفاف است همانطور که در دو پیک گذشته اغلب واکسن نزده ها درگیر جهش های متعدد کرونا شدند.

وی به کاهش تاب آوری مردم در جامعه اشاره کرد و گفت: توصیه ما براستفاده از ماسک در فضای بسته خصوصا ناوگان حمل و نقل عمومی همواره جدی است اما در فضای باز فعلا تاکیدی وجود ندارد.

شیوع وبا در کشور جدی نیست

معاون بهداشت وزیر بهداشت احتمال شیوع وبا در کشور را جدی ندانست و اینگونه برشمرد: افراد مبتلا به وبا در استان های غربی کشور عمدتا به عنوان مسافر در کشورهای همسایه حضور داشتند وهنوز خطری کشور را تهدید نمی کند و کماکان تنها نگرانی ما در حوزه بهداشت افزایش مجدد آمار کرونا در کشور است.

به گزارش خبرگزاری موج، حیدری در واکنش به اظهار نظر حمید سوری رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا که در گفتگو با یکی از روزنامه  کشور "آمار وزارت بهداشت را گمراه کننده عنوان کرده بود" خاطر نشان کرد: تمام اطلاعات وزارت بهداشت روزانه به صورت شفاف و دقیق از تلویزیون و رسانه های سراسر کشور اعلام می شود و همچین ادعایی هرگز صحت ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه