English

داریوش ابوحمزه:

خبر رها شدن پنج هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر رها شدن پنج هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد.

خبر رها شدن پنج هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر رها شدن پنج هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد و این آمار یعنی سهم زیادی از متولدین ما باید در کنار خیابان رها شوند که اصلا این طور نیست.

او گفت: مبناهای محاسباتی ما به گونه‌ای است که صرفا با خرید یک خانه یا داشتن دو ماشین فرد جزو دهک دهم به حساب نمی‌آید بلکه این‌گونه افراد درآمد و دارایی دیگری هم دارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حال حاضر در مرحله اول، یارانه جدید به ۷۲ میلیون نفر پرداخت شد و اخیرا هم دو لیست جدید فرستادیم و ۷۶ میلیون نفر یارانه گرفتند.

او گفت: ۷ میلیون نفر هم جامانده هستند که کلا دریافت نمی‌کردند، برآورد اولیه این است که ۴ میلیون نفر هم به این لیست اضافه می‌شوند.

 ابوحمزه گفت: بازنشستگانی که جزو دهک دهم قرار گرفتند اما می‌گویند فرزندان آن‌ها مستقل یا مجرد هستند و درآمد دارند باید به مراکز پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند و با ارائه مدارک، خانوار را تفکیک کنند.

داریوش ابوحمزه گفت: برای بعضی از موارد امکان بارگذاری مدارک هم فراهم می‌شود تا اسناد را بگذارند.

به گفته معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طور نیست که درآمد خاصی برای حذف یارانه مدنظر باشد بلکه موارد مختلفی در نظر گرفته می‌شود، یعنی ترکیبی از شاخص‌های دارایی، درآمدی و میانگین وزنی محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت نوزاد رها شده در سطل زباله/ نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود

 

او گفت: ممکن است افرادی باشند که ملک زیادی داشته باشند و به دلیل نقایص ثبت اطلاعاتی ملکشان محاسبه نشده است. اگر اطلاعات ملکی دقیق و جامع در کشور ثبت می‌شد، قطعا ملک را هم مبنای محاسبه قرار می‌دادیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه