English

واکنش دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به زنده شدن نوزاد دوماهه در غسالخانه :

زنده شدن نوزاد دو ماهه آبدانانی در غسالخانه بررسی می شود

چند روزی است که در فضای مجازی استان خبری مبنی بر زنده شدن نوزاد دوماهه در غسالخانه شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام در بین مخاطبان دست به دست می شود ولی معلوم نیست که هنوز واقعیت چیست؟

زنده شدن نوزاد دو ماهه آبدانانی در غسالخانه بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، انشگاه علوم پزشکی ایلام، جوابیه ای در رابطه با انعکاس مطلبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی و صدور مجوز دفن یک نوزاد که در سردخانه دوباره زنده شده است، صادر کرد.

متن جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام به شرح زیر است:

در رابطه با انعکاس مطالبی در رسانه‌های استان مبنی بر قصور پزشکی و صدور مجوز دفن یک نوزاد که در سردخانه دوباره علائم حیاتی پیدا کرده، جهت تنویرافکار عمومی و شفافیت در این راستا سخنان و گزارش دکتر یاسین یعقوبیان متخصص بیماری های کودکان و فوق تخصص بیماری های قلبی از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام منتشر می‌شود.

در مورد شیرخوار آدین ایمانی به استحضار می رساند که شیرخوار ۴۵ روزه نامبرده به دلیل تشنج در تاریخ ۹۹/۹/۹ساعت چهار بعدازظهر بعد از هماهنگی از مرکز آبدانان در بیمارستان امام (ره) بستری شده است. نامبرده سابقه بستری به مدت ۱۶ روز در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام به دلیل هیپوکسی مغزی داشته که در این مدت و بعد از آن به دلیل مشکلات مغزی توانایی تغذیه از راه دهان را نداشته و توسط لوله معده تغذیه شده است.

بیمار ابتدا در بخش اطفال بستری و بدلیل اختلال تنفس به بخش مراقبت های ویژه کودکان منتقل و تحت مداوا قرار می گیرد و در مدت بستری افت فشارخون و کاهش سطح هوشیاری شدید داشته و در نهایت با کاهش ضربان قلب و قطع تنفس تحت عملیات احیاء قلبی تنفسی قرار گرفته و بعد از عدم موفقیت، قطع عملیات احیاء صورت گرفته است.

پس از آن نیز متوفی به سردخانه بیمارستان منتقل و سپس با رضایت والدین جهت دفن، اجازه انتقال توسط بیمارستان صادر شده که مجددا در بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان ادعا شده که ضربان قلب برگشت نموده و علائم حیاتی ظاهر شده است.

به اطلاع می رساند با توجه به اینکه این رخداد نادر بوده، اما هر از گاهی ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و گزارش‌های متعددی در این ارتباط قابل استناد است. قطعا کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز همانند مردم شریف استان آرزوی شفای کامل این نوزاد را از خداوند بزرگ آرزومند است.

مطالب فوق‌الذکر شرح حال و وضعیت بیماری و بستری و اقدامات انجام شده برای نوزاد از زبان آقای دکتر یاسین یعقوبیان متخصص بیماریهای کودکان و فوق تخصص بیماریهای قلبی و پزشک معالج این نوزاد است که جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌شود.

تشخیص اشتباه یک پزشک در باره مرگ نوزاد آبدانانی قابل توجیه نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت : تشخیص اشتباه یک پزشک در باره مرگ نوزاد آبدانانی قابل توجیه نیست ودر این راستا وزیر بهداشت ورئیس دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر برخورد با مسببین ؛باید پاسخگو باشند.

بهزاد علیزاده  با اشاره به اینکه انتشار خبرفوت و زنده شدن نوزاد آبدانانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام رخ داده بسیار نگران کننده و غیر قابل قبول است که چنین اشتباه پزشکی رخ بدهد،افزود: وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام علاوه بر برخورد با مسببین موضوع باید برای افکار عمومی شفاف سازی کنند چرا که این حادثه موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از اطلاع از موضوع بلا فاصله برای پیگیری وضعیت درمانی با پدر این نوزاد تماس گرفته شده است،اظهار داشت: از آنجایی این نوزاد هم اکنون در بیمارستان ابوذر اهواز بستری و تحت مراقبت است برای ارائه خدمات بهتر و سریع تر موضوع را از طریق تماس تلفنی با معاون پارلمانی وزیر بهداشت پیگیری به عمل آمده، و در بحث خدمات تاکیدات لازم صورت گرفته است.

علیزاده خاطرنشان کرد: بدون شک اگر امکانات در مراکز درمانی استان و شهرستانها فراهم بود نیاز به اعزام این نوزاد به بیمارستان استان های همجوار نبود و باید مسئولان درمانی کشور به این مهم توجه جدی داشته باشند که تجهیز و تامین امکانات پزشکی از ضروریات بیمارستان شهرستان های حوزه جنوب است.

مهلت 48 ساعته دادستانی ایلام به دانشگاه علوم پزشکی برای مشخص شدن ماجرای نوزاد آبدانانی

همچنین جانشین دادستان ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانانی به دانشگاه علوم پزشکی استان 48 ساعت مهلت داد و گفت: به دستور دادستان مرکز استان؛ تیم ویژه ای متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل تا سریعاً به موضوع ورود و نسبت به بررسی آن اقدام کنند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه