English

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد در برخی از نقاط کشور خبر داد.

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۲۴ اردیبهشت‌) در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، شرق یزد و شرق گلستان بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب کشور و استان گیلان و سه شنبه (۲۷ اردیبهشت) علاوه بر شمال غرب در استان‌های ساحلی دریای خرد رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۲۸ اردیبهشت) بارش در برخی مناطق شمال شرق استان‌های شمالی خزر و به صورت پراکنده در شمال غرب خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک با احتمال رخداد توفان شن انتظار می‌رود. امروز و فردا در بر مناطق مرکزی شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط دوشنبه برای جنوب غرب، غرب و شمال غرب انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان دمای هوا شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و یکشنبه در شمال شرق به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا چهارشنبه تداوم خواهد یافت همچنین دمای هوا شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی افزود: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز تا فردا ظهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اردیبهشت) صاف، گاهی با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه  (۲۶ اردیبهشت) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد و گاهی  وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و۲۵ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۸ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای صفر و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه