English

بارش پراکنده باران در اکثر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در بیشتر نقاط کشور و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شرق و شمال شرق کشور خبر داد.

بارش پراکنده باران در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی امروز (اول اسفندماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در برخی نقاط واقع در شمال شرق، برخی نقاط مرکز و ارتفاعات جنوب شرق نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش یکشنبه (اول اسفندماه) در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان کرمانشاه، لرستان ایلام، زنجان و قزوین است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:دوشنبه (۲ اسفندماه) بارش در شرق سواحل خزر شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد همچنین در زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط مرکز و جنوب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه شدت فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی خواهد بود و در نواحی مرکزی، شرق، جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در این روز در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز وزش باد به نسبت شدید رخ می‌دهد و سامانه بارشی سه شنبه (۳اسفندماه) در شرق خراسان رضوی فعال خواهد بود و از اوایل وقت از کشور خارج می‌شود .

ضیاییان با اشاره به کاهش دمای ۱۰ درجه‌ای در شرق کشور گفت: طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است. دوشنبه و سه شنبه (۲و۳ اسفندماه) دمای هوا در شمال شرق و شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. چهارشنبه و پنجشنبه(۴ و ۵ اسفندماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز(اول اسفندماه)غرب خلیج فارس مواج است و از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه(۲ تا۴ اسفندماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ اسفندماه) نیمه ابری و تا ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش بادشدید و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۲ اسفندماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱ و ۲ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۰ و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه