English

سردار ناصر اصلانی:

۶۵ هزار و ۶۰۰ معتاد متجاهر در کشور وجود دارد

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برابر آخرین برآوردهای انجام شده، تعداد معتادان متجاهر مشمول ماده ۱۶، قانون مبارزه با موادمخدر سطح کشور ۶۵۶۲۰ نفر و در تهران ۲۱ هزار نفر است.

۶۵ هزار و ۶۰۰ معتاد متجاهر در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در نشست فصلی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگ مبارزه با مواد مخدر که با عنوان تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با موادمخدر و با محوریت «یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و خیرین» برگزار شد، گفت: برابر آخرین برآوردهای انجام شده، تعداد معتادان متجاهر مشمول ماده ۱۶، قانون مبارزه با موادمخدر سطح کشور ۶۵۶۲۰ نفر و در تهران ۲۱ هزار نفر است.

وی افزود: در راستای ساماندهی معتادان متجاهر با ظرفیت سازی انجام شده و با راه اندازی مراکز جدید از جمله ۸ مرکز توسط بسیج و سپاه، یک مرکز توسط سازمان زندان‌ها (فشافویه) و یک مرکز توسط فرماندهی کل انتظامی (سروش)، ظرفیت موجود در استان تهران از ۴ هزار به ۱۴ هزار و ۴۵۰ نفر ارتقاء و در سطح کشور نیز ظرفیت نگهداری و درمان از ۵ هزار و ۹۴۰ نفر به ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر افزایش یافته است.

وی به کشفیات موادمخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۸۰ تن موادمخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته‌ آن، ۱۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ۸۷ درصد کشفیات توسط نیروی انتظامی ، ۱۱ درصد توسط وزارت اطلاعات و ۲ درصد توسط بسیج انجام شد.

اصلانی افزود: ۷۵ درصد کشفیات تریاک، ۱۱ درصد حشیش، مرفین، هروئین، شیشه و… بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد کشفیات‌ در مرزها و استانهای مرزی بوده است، گفت: ۶۰ درصد از این کشفیات به صورت اطلاعاتی، ۳۴ درصد انتظامی و ۶ درصد رزمی بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: هفت استان سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس، یزد و اصفهان بالاترین میزان کشفیات را در سال گذشته دارا بودند.

اصلانی افزود: ایران  اثرگذارترین کشور دنیا در مبارزه با موادمخدر است و سازمان ملل نیز به آن معترف است.

وی در پایان گفت: اقدامات ارزشمندی با حمایت قوه قضاییه در امر مبارزه انجام شده است و سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان به بنیان های مالی قاچاقچیان موادمخدر ضربه وارد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه