English

مسعود فیروزی:

طلب ۲۵ میلیارد تومانی مراکز ترک اعتیاد خراسان رضوی از ستاد مبارزه با مواد مخدر

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: مسئولیت مراکز درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۶ طی بیش از یکسال گذشته بر عهده بهزیستی گذاشته شده است و هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ۲۲ مرکز ماده ۱۶ درمان اعتیاد استان اقامت دارند.

طلب ۲۵ میلیارد تومانی مراکز ترک اعتیاد خراسان رضوی از ستاد مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس قانون تأمین اعتبار هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است و این میزان بدهی تنها بابت خدمات ارائه شده امسال این مراکز به ستاد است.

 فیروزی در ادامه این خبر اظهار کرد: طبق قانون و با دستور قضایی، هر معتاد متجاهر تنها یک بار امکان پذیرش در مراکز ماده ۱۶ و بهره مندی از خدمات آن را دارد، حال آنکه این افراد بعد از ترخیص دوباره گرفتار دام اعتیاد می‌شوند و دیگر نمی‌توان آن‌ها را به عنوان معتاد متجاهر جمع آوری کردو به مرکز انتقال داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: در این رابطه مهمترین مساله اختصاص اعتبارات و بودجه است که بخشی از آن باید توسط نمایندگان و مقامات استانی از محل اعتبارات ملی تامین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت مراکز درمان و ترک اعتیاد ماده ۱۶ طی بیش از یکسال گذشته بر عهده بهزیستی گذاشته شده است و هم اکنون حدود چهار هزار نفر در ۲۲ مرکز ماده ۱۶ درمان اعتیاد استان اقامت دارند و هزینه نگهداری هر معتاد متجاهر در این مراکز روزانه ۳۵ هزار تومان است و ماهیانه چهار میلیارد تومان به بدهی فعلی به مراکز ماده ۱۶ استان افزوده می‌شود.

فیروزی در خاتمه یادآور شد: مشهد به عنوان شهر امام رضا (ع) باید از لحاظ اجتماعی نیز در همین تراز باشد و برای این منظور حتما باید اعتبارات ویژه برای آن در نظر گرفته شود، و مشهد به دلیل همین جایگاه خود، پذیرای بسیاری از آسیب‌ها از استان‌ها و کشور‌های همجوار است و هم مرزی استان با سه کشور دیگر حجم زیادی از آسیب‌ها همچون معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابانی را به این خطه تحمیل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه