English

شرایط جوی کشور/ ورود موج بارشی جدید از شمال غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود موج بارشی جدید از شمال غرب کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک خبر داد.

شرایط جوی کشور/ ورود موج بارشی جدید از شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان رگبار باران و برای استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه (۲۰ فروردین) موج بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال غرب، غرب، نواحی غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش رخ خواهد داد و یکشنبه (۲۱ فروردین) در نوار شمالی کشوردربرخی ساعات رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه (۲۲ و ۲۳ فروردین)جوی آرام در کشور خواهیم داشت. توده گردوخاکی که از عراق وارد کشور شده امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

وی افزود: طی سه روز آینده در غالب نقاط کشور در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد و در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان شنبه و یکشنبه شرق دریای عمان مواجه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ فروردین‌) نیمه‌ابری و از بعد از ظهر ابری و با احتمال بارش باران و وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ و روز یکشنبه (۲۱ فروردین‌) نیمه ابری تا ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ فروردین‌) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۲ و۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه