English

کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

سوء‌ مدیریت‌ها عامل اصلی بحران خشکسالی/ آب فروشی هم مانند زباله در دست مافیا است

فرخ مستوفی گفت: برعکس تصور همه، مبنی بر وجود بحران آب در کشور، ما کمبود منابع آبی نداریم و فقط سوءمدیریت‌ها منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شده است.

سوء‌ مدیریت‌ها عامل اصلی بحران خشکسالی/  آب فروشی هم مانند زباله در دست مافیا است

فرخ مستوفی کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه کشور ما بر روی کمربند خشکی قرار گرفته است و تغییرات آب‌وهوایی به صورت مستقیم بر کشور ما تاثیر دارد، گفت: یکی از دلایل اصلی بحران کمبود آب در کشور همین امر است و کشور برای نجات از این وضعیت نیاز به یک طرح جامع مدیریت آب دارد.

وی با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته تولیدات صنعتی بدون آب انجام می‌شود و در صورت تامین تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌های لازم در ایران هم امکان تولیدات صنعتی بدون آب وجود دارد؛ ادامه داد: در کشوری مثل فرانسه برای کشاورزی که نیاز به آب دارد، پخش آب در دست میراب است و آب را تقسیم می‌کند و با این روش از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کنند. اگر این روش در کشور ما در روستاها و مناطقی که کشاورزی می‌کنند انجام شود، بازده خوبی برای صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

فرونشست‌های تهران فوق بحرانی است/ مصرف بیش از ۸۵ درصد آب‌های زیرزمینی

وقتی بی‌تدبیری‌ها به ایجاد بحران خشکسالی دامن می‌زند

ظهور نشانه های خشکسالی بی سابقه در ایران / ایران را در رده چهارم کشورهای نزدیک به «روز آخر» در مبحث آب

 

آب فروشی هم مثل زباله در دست مافیا است

این کارشناس محیط زیست ضمن تاکید بر اینکه در کشور ما پدیده آب فروشی وجود دارد، مطرح کرد: آب فروشی هم مثل زباله در دست مافیا است. به این‌صورت‌ که آب‌های رایگان را برای مصارفی مثل تامین آب استخر منازل در تانکر های حمل و توزیع می‌کنند و در قبال آب رایگانی که در استخرها خالی می‌کنند، هزینه می‌گیرند.

مستوفی با تاکید بر اینکه حفر چاه‌های متعدد در مناطق روستایی از دلایل اصلی خشک شدن سفره‌های آب زیرزمینی است یادآور شد: برعکس تصور همه، مبنی بر وجود بحران آب در کشور، ما کمبود منابع آبی نداریم و فقط سوءمدیریت‌ها منجر به ایجاد چنین مشکلاتی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه