English

ورود توده گرد و خاک از غرب به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در در برخی استان‌ها، انتقال توده هوا از کشورهای همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد خبر داد.

ورود توده گرد و خاک از غرب به کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشوراظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) در نواحی شمال غرب، غرب، شمال شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف همچنین در بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

 وی افزود: چهارشنبه(۲۵ اسفندماه) سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) در سواحل دریای خزر، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور فعالیت خواهد داشت و از اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و طی روزهای جمعه و شنبه(۲۷ و ۲۸ اسفندماه) در نواحی شمال غرب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان امروز(۲۴ اسفندماه) در نواحی مرکزی به‌ویژه در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده برای دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق و به‌تدریج شرق و شمال شرق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ اسفندماه) انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به نواحی غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست و امروز و فردا روند کاهش دما ۴ تا ۶ درجه ساتتیگراد در استان‌های ساحلی دریای کشور ادامه خواهد داشت و چهارشنبه در نواحی غرب، شمال غرب، پنجشنبه(۲۶ اسفندماه) در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و جمعه در نواحی شرق و جنوب شرق کاهش دما ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: امروز نیمه غربی خلیج فارس، چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و از بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ و برای روز پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) کمی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۶- و ۷- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه