English

ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از کاهش دمای ۱۲درجه‌ای خبر داد و گفت: در جنوب غرب کشور ورود گرد و خاک از کشور عراق دور از انتظار نیست.

ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در مازندران و گلستان، بارش برف و باران، در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی استان سمنان و شرق استان تهران، برف و وزش باد شدید و کولاک برف و نیز در خراسان رضوی و جنوبی، سبب بارش پراکنده می‌شود. شدت بارش در مازندران و گلستان خواهد بود.

وی افزود: تا اواخر وقت امروز (اول بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد، شدید خواهد بود و در برخی مناطق از شرق و جنوب شرق کشور امکان خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از قم، نیمه جنوبی سمنان و اصفهان، می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود وهمچنین در جنوب غرب کشور ورود گرد و خاک از کشور عراق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دمای ۱۲ درجه‌ای در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲درجه رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، از یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) تا پایان هفته، ماندگاری هوای سرد و روند کند افزایش دما در حدود ۵ درجه را در کشور خواهیم داشت و از روز شنبه (دوم بهمن‌ماه) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود

وی افزود: جمعه و شنبه (۱و۲ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر امروز جمعه، مواج و توفانی هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران فردا شنبه (دوم بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۶ درجه سانتیگراد، در روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۲- و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (اول بهمن‌ماه) سنندج با بیشینه دمای ۶- درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان‌ کشور لقب می‌گیرد و فردا (دوم بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با دمای ۴- درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی